به گزارش ایرنا، پیکر این شهید تازه تفحص شده، پنجشنبه باحضور مسئولان و مردم شهید پرور پارس آباد مغان از مقابل مصلی به سمت دانشگاه آزاد اسلامی تشییع و پس از اقامه نماز و اجرای مداحی و نوحه خوانی در محل محوطه این دانشگاه تدفین شد.
حجت الاسلام واحدی زاده مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل در این آیین گفت: اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و عمل به تکلیف و مقاومت در برابر دشمنان مهم ترین هدف شهدا بود.
وی افزود: شهدای بزرگوار به عنوان مظهر تامه ولایت الهی ، برای احیای راه ولایت فداکاری و جانفشانی کردند.
وی اظهار کرد: انسان زمانی می تواند در مسیر رشد و تعالی واقعی قرار گیرد و به اهداف عالیه و سعادت دنیا و آخرت نایل شود که مطیع ولایت فقیه باشد.
امام جمعه پارس آباد نیز با بیان اینکه شهدا ایثار، شجاعت، اخلاص و ایمان را معنی کردند، گفت: شهدا به وظایف خود به درستی عمل کردند و اکنون نوبت ماست که تکالیف و مسوولیت های خود را به نحو احسن انجام دهیم.
حجت الاسلام سید سعید رشادی با اشاره به وظایف سنگین دانشجویان در صیانت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی افزود: دانشجویان نخواهند گذاشت دشمنان به ایمان و اعتقادات جوانان این مرز و بوم نفوذ کنند.
وی ادامه داد: جوانان و دانشجویان نخواهند گذاشت پرچمی که دست شهدا با عزت و افتخار به اهتزاز درآمده بر زمین بیفتد.
وی با اشاره به برکات خون پاک شهدا ، اظهار کرد: مزار شهید گمنامی که امروز در محل دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد تدفین می شود بدون شک یک درس و پیام واقعی برای دانشجویان خواهد بود.
نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدا در استان اردبیل نیز گفت : شهدا با خود وحدت و انسجام و یکپارچگی را می آورند وهمواره مارا به حضورفعال درصحنه های مختلف وساختن کشور دعوت می کنند.
زکی اله خوشبخت خطاب به رئیس ، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد پارس آباد گفت: این شهید گمنام امانت دائمی بزرگی برای شماست از این رو آنگونه که در شان شهدای والامقام است باید از این شهید گرانقدر تکریم و تجلیل کنید.
پیکر نورانی این شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس عصر دیروز چهارشنبه پس از عبور از اردبیل-فخرآباد- مرادلو، قره آغاج، زیوه، آقامحمد بیگلو، بران ،اسلام آباد، اولتان و ابراهیم آباد با استقبال پرشور هزاران نفر از مسوولان و اقشار مختلف مردم شهید پرور منطقه وارد این شهرستان شد.
آیین معنوی وداع با شهید با شرکت انبوه مردم در مصلی امام خمینی (ره)پارس اباد برگزار گردید.
این شهید گمنام دوران دفاع مقدس 25 ساله بوده و در سال 1365 در عملیات غرور آفرین کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.
با تشییع و تدفین این شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده در شهرستان مرزی و ولایت مدار پارس آبادمغان به شش شهید رسید.
شهرستان مرزی پارس آباد مغان در 230کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی ایران با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: اسدالله فولادی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
7121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.