به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش چهارشنبه شب در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل موسوم به پنجره واحد افزود: در صورت ارائه راهنمایی های لازم و آشنا کردن افراد بخش خصوصی علاقمند به اجرای پروژه ها در حوزه های مختلف از بروز بسیاری از مشکلات بعدی و متضرر و دلسرد شدن سرمایه گذاران و نیز هدر رفت منابع جلوگیری می شود.
او بهترین شیوه را در این ارتباط دعوت از سرمایه گذاران به حضور در این نشست ها از همان ابتدای شروع کار دانست و اظهار کرد: با این اقدام افراد علاقمند به سرمایه گذاری در ارتباط با چند و چون کار توجیه شده و آگاهانه و بدون ایجاد هرگونه مشکل بعدی کار خود را ادامه می دهند.
رییس شورای اداری استان اردبیل در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم حمایت استانداری و مدیران ذیربط از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: غیر از مواردی که قوانین و ضوابط موجود با در نظر گرفتن مصالح جامعه دست مدیران را بسته می توان در مواردی که از این لحاظ چندان اهمیت ندارند با اندکی اغماض شرایط آسان تری را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به وجود آورد.
وی از مدیران و مسوولان ذیربط خواست تا آنجا که ضوابط اجازه می دهند با اندکی چشم پوشی در ارتباط با برخی مقرراتی که شاید سال ها قبل وضع شده و اکنون با دگرگونی شرایط وجودشان چندان ضرورت ندارد زمینه را برای رونق بیش از پیش سرمایه گذاری در استان اردبیل فراهم کنند.
او سرمایه گذاری در حوزه هایی مانند گردشگری که با ارائه خدمات مختلف تفریحی و رفاهی جنبی سبب روانه شدن گردشگران به آن منطقه و در نتیجه کاستن از حجم سنگین جمعیت گردشگری در نقاطی مانند شهر سیاحتی سرعین می شوند را از مواردی دانست که سهل گیری ارگان ها را در ارتباط با برخی قوانین دست و پاگیر بیشتر می طلبند.
وی ادامه داد: هنر یک فردی که در مناطق سیاحتی سرمایه گذاری می کند باید این باشد که بتواند با افکار و کارهای ابتکاری مانند ایجاد امکانات ورزش های هیجانی و تفریحی به افزوده شدن درآمد منطقه کمک بیشتری کند.
او همچنین با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان ، وظیفه تک تک مدیران است گفت: بخش های خصوصی که با هدف رونق تولید داخلی و اشتغال و صادرات انواع کالاهای تولیدی کشورمان اقدام به سرمایه گذاری می کنند باید بیشتر از اینگونه حمایت ها برخوردار شوند.
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران در بخش های مختلف مسائل و مشکلات خود را با استاندار و نیز مدیران ارگان های ذیربط بطور مستقیم مطرح کردند و تصمیم لازم برای رفع آنها اتخاذ شد.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.