به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، از این متخلفان که اقدام به شکار غیرمجاز 2 قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه پرنده حمایت شده دراج کردند یک قبضه اسلحه قاچاق فاقد جواز حمل سلاح کشف و توقیف شد.
دراج در دشت های مجاور مناطق آبی و تالابی واقع در نواحی پست و خشک با بوته های پراکنده و علفزارهای بلند زندگی می کند. این پرنده در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.
شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور آذربایجان دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و زیستگاه انواع پرندگان وحشی حمایت شده از جمله دراج و قرقاول می باشد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز گفت: ماموران این یگان 150 عدد تله زنده گیری کبک را در منطقه شکار ممنوع نوار مرزی بخش رضی شهرستان مشگین شهر جمع آوری و معدوم کردند.
حاتم فرضی زاده افزود: ماموران یک متخلف را در این زمینه دستگیر کردند و پرونده این متخلف نیز برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح قضایی ارسال شد.
منطقه شکار ممنوع 7 کیلومتری مرزی استان اردبیل به مساحت 198 هزار هکتار در سال 1383 به ثبت رسیده است.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواسته است هر گونه تخلف زیست محیطی را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 اطلاع دهند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.