به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سرعین افزود: زمینی به متراژ پنج هکتار در حوالی روستای آق قلعه تهیه شده که پسماندها با استفاده از دستگاه های زباله سوز در مکان تعیین شده معدوم خواهد شد و تا 20 سال آینده مشکلی از بابت دفع زباله شهرستان نخواهیم داشت.
وی همچنین سال آینده را به عنوان سالی پاک برای شهرستان سرعین دانست و گفت: با حل مشکلات دفع زباله و وجود سمن ها و ایجاد کمپین ها برای تمیز کردن محیط زیست شهرستان اقدامات لازم انجام خواهد گرفت و به صورت شهرستانی اقدام به نظافت محیط زیست خواهیم کرد.
محمد خداپرست ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه گفت: با آموزش های لازم در بین خانواده ها می توانیم مشکل پسماندها را از مبدا و با فرهنگ سازی حل کنیم.
وی با اشاره به معضل پسماند و تولید انواع پسماند از جمله پسماند پزشکی، کشاورزی و صنعتی انجام مطالعه در این خصوص را مهم ارزیابی کرد.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید ، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.