اکبر طوبی رو.ز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار طرح در زمینه‌های ایجاد و تکمیل مجتمع آبدرمانی، ایجاد کارگاه تولید کیف سنتی، صنایع دستی و همچنین طرح فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی و عسل است که از سوی کارگروه ملی دهیاری ها به تصویب رسید و در صورت اجرا شاهد اشتغال در مناطق روستایی خواهیم بود.
وی بااشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی افزود: دولت تدبیر و امید اشتغالزایی در مناطق روستایی را مدنظر قرار داده و در راستای اقتصاد مقاومتی کشت نهاده های کشاورزی مقرون به صرفه هم در استان اردبیل در دست اجراست که نمونه آن کشت زعفران در 80 روستای گرمی و سطح 350 هکتار با اشتغالزایی 304 می باشد.
طوبی گفت: این طرح بعنوان آزمونه در منطقه گرمی اجرا شده و در دیگر مناطق روستایی استان هم به منظور تغییر الگوی کشت ،اشتغالزایی و درآمد زایی بیشتر قابل اجراست.
وی از معرفی 406 طرح تولیدی در روستاها از سوی فرمانداری ها خبر داد و گفت: از این تعداد 48 طرح به بانک ها معرفی شده و بقیه طرح ها هم در صورت مصوبه به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اشاره به تهیه طرح هادی در روستاها افزود: طرح هادی 460 روستا در این استان تهیه شده و همه یک هزار و 24 روستای بالای 20 خانوار مورد مطالعه طرح هادی قرار گرفته است.
طوبی، کمبود آب در روستاها را معضل جدی خواند و گفت: در برخی از روستاهای استان شاهد کمبود و یا نبود آب در روستاها هستیم که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام جدی برای احداث مجتمع های آبرسانی برداشته شده و شاخص بهره مندی روستاییان از آب اشامیدنی بهداشتی از 69 درصد در سال 93 به 73 درصد در سال 95 رسیده است.
براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.