معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال در سطح استان اردبیل سه هزار و 262 نفر در آزمون دکتری شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  ایسنا منطقه اردبیل،  مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه توجیهی آزمون دکتری تصریح کرد: دو آزمون خیلی مهمی وجود دارد که یکی از آنها آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه بوده و دیگری آزمون تحصیلات تکمیلی به خصوص آزمون دکتری است.

وی با بیان اینکه هدف از این جلسه توجیهی، هماهنگی برای برگزاری مطلوب آزمون دکتری در روز جمعه است، افزود: برای برگزاری بهتر آزمون باید همه افراد در هر رده ای، با هماهنگی کامل در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: همکاری و هماهنگی همه بخش ها لازم است چرا که همه ما باید یکدست بوده و در برگزاری آزمون هیچ بالا و پایینی نداریم بلکه هر فرد باید به وظائف خود عمل کند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون ادامه داد: رفتار ما نشان از میزان دقت مسئولان برگزاری بوده و مسئولان برگزاری باید رفتار مناسبی با داوطلبان داشته باشند.

محمد هاشمیان نظری نماینده رفع نقص آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش گفت: این جلسات توجیهی نیست بلکه جلسات یادآوری است و باید برای داوطلبان شرایط امن ایجاد کنیم تا داوطلبان در فضای مناسب به سوالات پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان های برتر در برگزاری آزمون ها است، اضافه کرد: آزمون دکتری از آزمون های مهم است و داوطلبان توقع بالایی از مسئولان برگزاری آزمون دارند.

هاشمیان نظری افزود: تراکم در آزمون دکتری بیشتر است و امسال 58 درصد داوطلبان آزمون دکتری خانم ها و 42 درصد آقایان هستند.

این مسئول اظهار کرد: نیمه اول اردیبهشت ماه 96 نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام می شود و امسال در پذیرش دانشجو 30 درصد آزمون و 70 درصد سوابق و مصاحبه تاثیرگذار است.

مهندس علیرضا دستور مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: داوطلبان آزمون دکتری با داوطلبان سایر آزمون ها متفاوت هستند و باید در برگزاری این آزمون دقت زیادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید با داوطلبان برخورد مناسبی داشته باشیم، افزود: برخورد مناسب و رفتار درست سبب می شود که مشکلی در روند برگزاری آزمون به وجود نیاید.

دستور اظهار کرد: ورود تلفن همراه به محل آزمون هم برای داوطلبان و هم برای مسئولان برگزاری ممنوع است و تمامی داوطلبان را به یک چشم می بینیم و هیچ تفاوتی بین آنها برای ما وجود ندارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.