شاهین مصطفی اف عصر چهارشنبه در فرودگاه اردبیل به خبرنگاران گفت: روسای جمهوری دو کشور در چند سال اخیر چندین بار با هم دیدار و بر گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرده اند و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان توصیه های ویژه ای به دولتمردان آذری برای این منظور کرده است.
وی بیان کرد: بر این اساس هیات بلندپایه جمهوری آذربایجان با هدف گسترش مناسبات مرزی با استان اردبیل به این استان سفر کرده و در 2 روز کاری گسترش مناسبات و زمینه های همکاری را با این منطقه مرزی ایران بررسی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: باکو به استفاده از توان و قابلیت های مرزی دو کشور اهمیت داده و بر گسترش همکاری ها با استان های مرزی ایران تاکید دارد.
مصطفی اف با اشاره به اتصال جمهوری در محاصره نخجوان از طریق استان اردبیل با خاک جمهوری آذربایجان گفت: نخجوان برای ما مهم است و ما به نقش سازنده وبرادرانه ایران در ایجاد ارتباط و پیوستگی دو بخش این کشور به خوبی واقف هستیم.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین به زمینه های گسترش همکاری های استان اردبیل با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: دو طرف در زمینه های گردشگری، تجارت ، سرمایه گذاری های اقتصادی مشترک و مسایل فرهنگی امکان گسترش همکاری ها را دارند و در این سفر در این زمینه بین مقام های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور مذاکره های لازم برای نیل به اهداف مشترک انجام خواهد گرفت.
مصطفی اف همچنین به توافقنامه دو کشور در زمینه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به شهر اصلاندوزاستان اردبیل و ایجاد بندر خشک در منطقه اشاره کرد و گفت : در این سفر ضمن بازدید از منطقه موضوع امتداد راه آهن آذربایجان تا شهر اصلاندوز مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.
او با اشاره به دیدار هیات آذری از سد خداآفرین که بر روی رودخانه ارس و به صورت مشترک در حال احداث است گفت: فعالیت های اقتصادی در این سد از جمله استفاده مشترک از آب و برق تولیدی زمینه همکاری های اقتصادی جدیدی را برای دو کشور فراهم خواهد کرد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان برای یک دیدار 2 روزه ازاستان اردبیل عصر دوشنبه وارد فرودگاه این شهر شده و از سوی مجید خدابخش استاندار اردبیل مورد استقبال قرار گرفت.
مصطفی اف که ریاست آذری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان را برعهده دارد امشب با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی این کمیسیون در اردبیل دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
همایش همکاری های تجاری ایران و آذربایجان نیز قرار است روز پنجشنبه در شهر سیاحتی سرعین با حضور مقام های دو کشور برگزار شود.
چندی پیش استاندار اردبیل در راس هیاتی از جمهوری آذربایجان دیدار کرده و با مقام های این کشور از جمله الهام علی اف دیدار و گفت و گو کرده بود.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.