ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان اردبیل در زمینه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد رتبه 15 در بین استان های کشور را کسب کرده است.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر وامید فعال کردن واحد های تولیدی راکد در دستور کار قرار گرفته و با تشکیل جلسه های متعدد و پیگیری دقیق تصمیم ها و مصوبات کارگروه مربوطه وضعیت تولید در استان بهبود یافته و بیشتر کارخانه های راکد با تزریق منابع مالی موجود فعال شدند.
وی افزود:تاکنون براساس اقدام های حمایتی یک هزار و 89 طرح و نیز واحد اعم از صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات مالی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند و از این تعداد 780 طرح در کارگروه مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.
عزیزی اضافه کرد: از این تعداد واحد و طرح تولیدی یک هزار و 300 میلیارد ریال برای 96 طرح صنعتی و800 میلیارد ریال دیگر هم برای 144 طرح کشاورزی پرداخت شده است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: برای این منظور کمیته راست آزمایی در استان شکل گرفته که بعنوان نمونه بر اساس گزارش این کمیته 53 طرح صنعتی از 240 واحد و طرح صنعتی مشمول دریافت تسهیلات مالی شدند که تنها 2 مورد آن تسهیلات را در محل خود هزینه نکردند و بقیه واحدها و یا طرح ها از منابع مالی در مسیر درست خود بهره برده و با هزینه 800 میلیارد ریالی خود 245 شغل جدید ایجاد کردند.
عزیزی بابیان اینکه زمینه و بستر لازم در این دولت برای اشتغالزایی فراهم است افزود: با فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان زمینه و بستر لازم برای رونق و توسعه اقتصادی فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی بندر خشک اصلاندوز تحول بزرگی را در استان اردبیل ایجاد خواهد کرد گفت: مهم ترین اهداف راه اندازی بنادر خشک افزایش خدمات بندر در منطقه داخلی کشور؛ کاهش تقاضای نیاز به استفاده از اراضی حاشیه ساحل ،افزایش کارایی حمل و نقل، بهبود وضعیت زیرساخت های مرتبط با حمل و نقل، بهبود وضعیت مالی و اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری مستقیم کشورهای خارجی است که این هدف با راه اندازی بندر خشک در اصلاندوز قابل تحقق است..
عزیزی افزود: در واقع ماهیت بندر خشک، کاهش هزینه حمل و نقل و ترانزیت کالاست و این مزیت ها و بسترها هم اکنون در منطقه مغان و در بخش اصلاندوز وجود دارد چرا که این منطقه در 16 کیلومتری مرز جمهوری آذربایجان و در نزدیکی خط ریلی این کشور واقع شده و علاوه بر آن وجود کشت و صنعت مغان و فرودگاه از مزیت های ایجاد بندر خشک در این منطقه است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.