به گزارش ایرنا ، محمد خداپرست روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سرعین افزود: تمام مراکز درمانی از جمله مطب ها و آزمایشگاه ها ملزم به رعایت اصول مدیریت پسماند پزشکی هستند و با متخلفان برخورد می شود.
خداپرست با اشاره به اینکه بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام بیمارستان های استان انجام می شود، گفت: استان اردبیل یکی از استان های پیشرو در زمینه مدیریت پسماندهای پزشکی است.
او با تاکید بر لزوم رعایت موضوع مدیریت پسماند توسط شهرداری ها افزود: گاهی برخی شهرداری ها به ضوابط فنی انتخاب محل دفن پسماند و دفن اصولی و بهداشتی توجهی نمی کنند و همین امر موجب به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه می شود.
خداپرست صدور مجوز برای احداث مجتمع بازیافت و استحصال انرژی از پسماند شهری را گامی مثبت در راستای مدیریت پسماند استان دانست و اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مجتمع بخش مهمی از مشکل پسماند عادی در استان مرتفع شود.
عاطف ناصری ، فرماندار سرعین نیز در این جلسه با اشاره به نقش آموزش های زیست محیطی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی شهروندان از اختصاص پنج هکتار زمین برای دفن زباله شهرستان سرعین و همچنین اجرای طرح مدیریت جامع پسماند در سال آینده خبر داد.
او گفت: با هماهنگی شهرداری و بخشداری پسماند شهری و روستایی شهرستان سرعین در محل جدیدی دفن می شود.
وی به بحث برنامه ریزی برای تفکیک از مبداء و بازیافت زباله با توجه به گردشگری بودن شهر سرعین اشاره و بر تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرعین با همکاری ارگان های ذیربط از جمله شهرداری تاکید کرد.
سرعین در 27 کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.