برگزاری جشنواره نماز در فضای مجازی/ ستاد اقامه نماز به دنبال برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز گفت: ستاد اقامه نماز به صورت گسترده به دنبال برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مسعود دریس معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور شامگاه دیروز در نشست با خبرنگاران به شرح برنامه های ستاد اقامه نماز پرداخت و گفت: اصلی ترین هدف ستاد اقامه نماز به صورت گسترده برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است.

وی با بیان اینکه خلاهای موجود در حوزه نماز را باید با برنامه ریزی دقیق پر کنیم، خاطرنشان کرد: ما با ورود به گروهای مختلف و ترویج نماز برنامه‌های متنوعی انجام دادیم بطوریکه  بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها توانستیم سه وعده نماز را در 80 درصد زندان‌های کشور  به صورت جماعت برپا کنیم .

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در 2 هزار مسجد در مناطق مختلف کشور نماز صبح به صورت جماعت اقامه می شود، افزود: در سال گذشته نماز صبح در یک هزار و 800 مسجد به صورت جماعت اقامه می شد که این میزان امسال افزایش داشته است.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف در راستای فرهنگ سازی نماز اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی برای پرستاران و پزشکان در قالب سلامت معنوی و همچنین دوره هایی برای فرهنگیان آموزش و پرورش در این زمینه برگزار کرده ایم و این برنامه ها به صورت مستمر در سطح کشور ادامه دارد.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد:  در حال حاضر در ۹۵ درصد از مدارس کشور نماز جماعت برپا می شود که 55 درصد از آنها با امام جماعت برگزار می‌شود.

به گفته دریس در برخی بیمارستان‌ها به دلیل نداستن احکام نماز و چگونگی وضو یا تیمم برخی از بیماران از انجام فریضه واجب خود باز می مانند که این مسائل با ارائه آموزش‌هایی به پرستاران بخش‌ها این موارد نیز قابل حل است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره نماز در فضای مجازی گفت: مهلت ثبت نام این جشنواره تا ۲۵ بهمن است بطوریکه که دبیر خانه این جشنوراه در شهر کرد قرار داده شده و اختتامیه در این استان برگزار خواهد شد. 

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور به برنامه‌های ترویج نماز در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: دو کانال نیک و قرار ۱۷ برای توسعه این برنامه‌ها راه اندازی شده که بصورت روزانه تولید محتوا می‌کنند.

به گفته دریس همچنین برای ترویج نماز  به ساخت مستندهای پل، ملائک، فانوس و سایه‌های روشن در ستاد اقامه نماز اقدام کرده ایم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;}
انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.