به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز یکشنبه در کارگروه وضعی بررسی نقاظ حادثه خیز استان با بیان عوامل بروز تصادفات و سوانح رانندگی و راهکارهای کاهش آن تعداد تصادفات در جاده های ارتباطی استان در 9 ماه سال جاری را 959 فقره با 121 کشته ، 280 مجروح و 629 مورد خسارتی ذکر کرد.
وی افزود: از این تعداد 30 متوفی و 49 مجروح مربوط به شهرستان پارس آباد می باشد که هفت نفر از متوفیان در اثر تصادف در داخل جاده اختصاصی کشت و صنعت مغان فوت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه جاده اختصاصی تعریف دارد و اصولا نباید در جاده اختصاصی در ملک خصوصی تردد عمومی باشد گفت: اگر بنا باشد این جاده محل تردد عمومی و راه ارتباطی روستاییان محدوده باشد باید ایمن سازی اصلاح هندسی و آشکار سازی بر اساس مقررات جاری انجام شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه سال جاری شاهد افزایش تلفات جاده ای به ویژه در شمال استان به ویژه شهرستان پارس آباد هستیم ، این شهرستان بعنوان دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان و به لحاظ کشاورزی بودن منطقه و رفت آمدهای بین المللی، به لحاظ وجود دو شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپروی مغان و پارس وضعیت جاده ای مناسبی ندارد.
وی افزود: هزینه هایی که از بابت این تلفات انسانی به خانواده ها و جامعه وارد می شود قابل جبران نیست و با اطلاع رسانی ، آگاه سازی عمومی و تبیین این صدمات و اثرات سوء آن با عزم جدی و مشارکت همگانی به ویژه مسوولان برای
حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز و عوامل موثر در بروز چنین تصادفات دلخراش شامل عوامل جاده ، خودرو ، انسانی و توجه جدی به آموزش صحیح رانندگی باید گام های عملیاتی برداشته شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین به وجود 25 نقطه حادثه خیز در جاده های استان و 167 نقطه حادثه خیز در جاده اختصاصی محدوده کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: این نقاط که مورد تایید کارشناسان فنی راهداری و پلیس راه است و بیشترین تلفات منجر به فوت در این نقاط اتفاق می افتد باید اصلاح شوند.
وی افزود: با جدیت تمام مسوولان و آحاد مردم در ایفای وظیفه انسانی و قانونی باید جلوی این وضعیت گرفته شود.
او کسب رتبه اول کشوری استان اردبیل در سال گذشته از حیث کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را مرهون اقدامات جمعی مسوولان مرتبط به ویژه پلیس راه و راهداری دانست و از زحمات تلاشگران آن مجموعه ها قدردانی کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.