حمید لطف اللهیان روز یکشنبه در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی اردبیل با بیان برخی اقدامات مجموعه شهرداری اردبیل در حوزه سلامت اظهار کرد: شهرداری هرچند به لحاظ قانونی تکلیفی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر ندارد اما به لحاظ مسوولیت فرهنگی و پیشگیری از متاثر شدن فرهنگ عمومی شهر از حضور معتادان متجاهر در سطح شهر از سال گذشته با کمک موسسات خیریه ورود کرد.
او گفت: شهرداری اردبیل در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان برای تاثیرگذاری در عرصه نظام سلامت خواهد بود و می توان در زمینه طرح مکان یابی خانه های بهداشت با اولویت مناطق کم برخوردار شهر با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کرد.
وی اظهار کرد: عمده کارهای شهرداری اردبیل در زمینه سلامت شهروندان ، محتوای پیشگیرانه داشته و اقدامات متعددی برای رسیدن به جایگاهی انجام شده تا با داشتن شهروند سالم ، به شهر سالم برسیم.
شهردار اردبیل اجرای 'مسیر سلامت' در رینگ دور دریاچه شورابیل را یادآور شد و افزود: نگاه شهرداری به پروژه های شهری عمدتا پیوست سلامت داشته و رویکرد آن انسان محورانه است.
لطف اللهیان اظهار کرد: در سال گذشته حدود 200 میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه فضای سبز شهری هزینه کرده‌ایم که معتقدیم این اقدامات به افزایش نشاط عمومی و در نتیجه، سلامت شهروندان منجر می شود.
به گزارش ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل نیز در این نشست با تقدیر از حضور شهردار اردبیل، اقدامات شهرداری در حوزه ‌های مختلف مدیریت شهری بویژه فرهنگی و عمرانی را مناسب و موفقیت ‌آمیز ارزیابی کرد.
دکتر قدرت اخوان اکبری با اشاره به رضایتمندی عمومی از تلاش ها و شیوه مدیریت شهری شهردار اردبیل گفت: با تداوم تعاملات مثبت موجود بین دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرداری اردبیل امیدواریم گام های موثرتری برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مناسب‌ تر برای شهروندان اردبیل برداشته شود.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.