به گزارش ایرنا ، ناصر نصیری روز یکشنبه در بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار افزود: پایانه مرزی بیله سوار جز پنج مرز برتر کشور بوده و از لحاظ تردد ناوگان سواری رتبه دوم کشوری و از لحاظ ضریب اشغال صندلی ناوگان عمومی مسافری رتبه اول کشوری را دارد.
او اظهار کرد: با توسعه مناسبات و سفر مقام ای عالی کشور به جمهوری آذربایجان این روابط در دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف تقویت شده و این مناسبات باعث توسعه بهره وری گمرک و پایانه مرزی بیله سوار خواهد بود.
نصیری با اشاره به اینکه صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله ‌سوار در 9 ماه امسال 130 هزار تن بوده، افزود: صادرات محصولات از گمرک بیله سوار 68 درصد افزایش داشته و براساس آمار میزان واردات نیز از این گمرک 9 هزار تن بوده است.
او با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه مبادی ورودی از پایانه مرزی و گمرک بیله سوار می تواند بزرگترین دستاورد نه تنها برای مردم یک منطقه بلکه برای کل کشور باشد تشریح کرد: با توجه به اهمیت این مرزها در جنبه های مختلف اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی و فرهنگی رویکرد دولت در شهرستان بیله سوار ارائه برنامه های راهبردی در کنار برقراری آرامش و امنیت در مرزها توسعه و تسهیل روند تجارت و صادرات و خدمات رسانی و ساماندهی مسافران آذری از مرز بیله سوار است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل همچنین در بازدید از محوطه پایانه مرزی بیله سوار از ساماندهی محوطه گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: در این زمینه چهار هکتار با صرف 130 میلیارد ریال هزینه ساماندهی شده و در 2 ماه آینده افتتاح می شود.
وی گفت: برای ساماندهی خدمات به مسافران آذری در گمرک بیله سوار برای خرید 60 دستگاه خودرو پلاک عمومی تسهیلات کم بهره 20 میلیارد ریالی ارائه شده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزنه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.