فرهاد عبدالعلی پور روز شنبه در بازدید از کارگاه تولیدی و بسته بندی مواد غذایی شهرستان نمین ، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 343 نفر در شهرستان نمین اشتغال دایم بوجود آمده است.
وی اظهار داشت: در سال جاری نیز تسهیلاتی به میزان چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق صندوق کارآفرینی امید به متقا ضیان پرداخت شده و برای نزدیک به 50 نفر زمینه نیز زمینه اشتغال فراهم شده است.
عبدالعلی پور گفت:50 درصد از کل این میزان تسهیلات در جهت حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی شهرستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مشاغل خانگی تا سقف 300 میلیون یال و برای مشاغل کارفرمایی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود افزود:این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.
فرماندار نمین در ادامه با بیان اینکه خدمات،صنعت و کشاورزی بخش هایی هستند که تسهیلات برای ایجاد اشتغال در این زمینه ها پرداخت می شود بیان کرد: کارگاه بسته بندی، باشگاههای ورزشی، تولید و تزیین سنگ های قیمتی و ساختمانی و گلیم بافی از جمله طرح هایی هستند که با استفاده از این تسهیلات قرض الحسنه در شهرستان نمین راه اندازی شده و تعداد زیادی از جوانان را شاغل کرده است.
عبدالعلی پور گفت: این کارگاه با مشارکت پنج نفر از جوانان نمین وبا ظرفیت اشتغالزایی برای 10 نفر و با یک میلیارد و 300 میلیون ریال سرمایه اولیه راه اندازی شده است.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع شده است ، بزرگترین شهرک صنعتی استان در این شهرستان واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.