به گزارش ایرنا ، در این پیام آمده است : با حسرت و اندوه فراوان رکن رکین و استوانه متین نهضت امام خمینی ، ره آشنای حبس وتبعید، خطیب ارزنده و مفسر گرانقدر، استوره شکیبایی وتندیس درایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری سراسر مبارزه ومشحون از جهاد ونستوهی و مدیریت در روزگاران سخت وبرهه هایی حساس با قامتی ایستاده ونامی جاودانه بر تارک تاریخ ایران اسلامی در جوار رحمت واسعه حضرت حق جل و اعلی آرام گرفت.
این پیام افزوده است : اینجانبان ارتحال این شخصیت بی بدیل عرصه سیاست را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت قدرشناس وبیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده حشر آن مرحوم را با اولیا وصالحان مسلت داریم.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه قلبی یکشنبه شب در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.