به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی ، یکشنبه شب در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج و شهیدان محله محمدیه اردبیل افزود : چشم پوشی از ظواهر دنیا ؛ پرهیز از رفاه طلبی و دنیاپرستی ؛ پرهیز از مال حرام خوری و بالاخره ایمان خالصانه به ولایت ازجمله آرمانهای مقدس شهیدان هستند.
وی با بیان اینکه یادواره های نکوداشت مقام شهیدان و بیان چند خاطره و خواندن شعر در ارتباط با شجاعت و رشادت های شهدای والا مقام کافی نیست اظهار کرد : بهترین تکریم شهیدان انتقال آرمانها ؛ افکار متعالی ؛ درس های انسانیت ؛ اخلاق و مرام ارزشمند این عزیزان به نسل امروز می باشد که به شدت به فراگیری آنها نیازمند هستند.
امام جمعه اردبیل ، توطئه های دشمنان را در دنیای امروز بسیار پیچیده دانست و گفت : هرچند امروز ما در سایه خون بائبرکت شهیدان و نیز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در درون سرزمین خودمان از لحاظ نظامی و مادی در امنیت به سر می بریم اما جنگ نرم و حجم سنگین بمباران تبلیغاتی نظام سلطه و بدخواهان این مرز و بوم ؛ مرزها را پیموده و اکنون در درون کشور نبرد سختی را علیه باورها ؛ ارزش ها و داشته های پربهای ما آغاز کرده است.
وی افزود : کانال ها و شبکه های مختلف تلویزیونی ؛ رادیویی ؛ ماهوراه ای ؛ سایت ها و دیگر ابزارهای پیشرفته ارتباطی به شکل مرتب و سیل گونه انواع شایعه ها ؛ دروغ ها ؛ شبهه ها و بهتان های ناروا را به جامعه سرازیر نموده و با رخنه به مقدس ترین نهادهای جامعه مانند خانواده سعی دارند باورها و شعارها و آرمانهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.
وی خاطرنشان کرد : ملت ایران هزینه های فراوانی را برای این انقلاب و دست آوردهای مهم آن پرداخته است و در دنیایی که نظام های زوگو و سلطه گر قصد حاکمیت بر کشورهای دیگر را دارند این ایران اسلامی است که به عنوان یکی از آرمانهای بزرگ شهیدان ، سرنوشت خویش را خود در دست گرفته و زیر یوغ بیگانگان و ظالمان نمی باشد.
وی شهیدان را چراغ هدایت در دنیای طوفانی و پرتلاطم کنونی دانست و یادآوری کرد : وظیفه ما این است که در کنار برگزاری مراسم های تکریم ، از این عزیزان توشه سفر برای آینده بگیریم.
امام جمعه اردبیل همچنین در ابتدای سخنان خویش با اشاره به انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از این مصیبت ابراز تاسف نموده و ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری ، خانواده مکرم آن فقید و همه ملت ایران خواستار علو درجات برای آن شخصیت بزرگ انقلابی کشورمان شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم سردار سرتیپ علی فضلی ، جانشین بسیج کشور نیز با بیان خاطره هایی از عملیات کربلای چهار و پنج گفت : به دنبال شکست عملیات کربلای چهار ، امام راحل (ره) خطاب به رزمندگان فرمود باید دژ شلمچه به دست شما شکسته شود.
او گفت : با این فرمان امام چندین هزار نفر از جوانان رزمنده با همه توان خویش و مهمتر از همه با نیروی معنوی و در عشق اجرای فرمان رهبرشان توانستند دژ 5/5 کیلومتری شلمچه را که تحلیلگران نظامی غرب آن را تسخیر ناپذیر می دانستند در اختیار خود بگیرند و نیروهای بعثی را به عقب برانند.
وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد رزمندگان شرکت کننده در عملیات کربلای پنج را افراد داوطلب و بسیجی تشکیل می دادند افزود : بچه های رزمنده همه با تبسم در نبردها علیه دشمن شرکت می کردند و هیچگاه نشد از سختی ها و از سرمای جانکاه و گرمای طاقت فرسا خم به ابرو بیاورند.
وی یادآوری کرد : هرچند معنویت در جبهه ها و در تمام عملیات ها همواره جاری و ساری بود اما عملیات کربلای پنج از این لحاظ از عملیات های برجسته و بسیار شاخص دفاع مقدس است و این عملیات خاطره ای ماندگار از حماسه عاشورای حسین بن علی (ع) را زنده کرد.
اجرای مداحی و شعرخوانی و بیان خاطره توسط یکی از یادگاران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این یادواره بود که با محوریت سردار شهید داور یسری در مسجد محمدیه اردبیل برگزار شد.
اردبیل که به خاطر پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود از گذشته های دور به القابی مانند دارالارشاد ؛ دارالایمان ؛ دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته بیش از سه هزار و 400 شهید تقدیم کرده است.
خبرنگا: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.