نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها با سرمایه گذاران گفت: بیشتر واحدهای تولیدی در حال حاضر از نبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می‌برند و بدلیل عدم همکاری بانک‌ها این واحدها تعطیل و یا به فروش می‌رسند که باعث فرار سرمایه گذاران است. 

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بشیر خالقی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان خلخال افزود: برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان خلخال بدلیل مشکلات مالی در آستانه تعطیلی هستند و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

وی بیکاری جوانان و تحصیل کردگان حوزه انتخابیه خود را یکی از مشکلات اساسی خواند و گفت: اکثر مکاتبات و مراجعات حضوری مردم در خصوص اشتغال است و نبود شغل برای متقاضیان باعث مهاجرت اهالی به شهرهای بزرگ و کلان شهرها شده است.

وی نبود زیرساخت‌های توسعه از جمله نبود راههای مناسب مواصلاتی را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: این عامل باعث عدم استقبال سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این شهرستانها شده و باعث رکود اقتصادی و تشدید مهاجرت را منجر شده است.

دکتر خالقی در ادامه با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای منطقه اضافه کرد: با اینکه از لحاظ منابع معدنی و طبیعی و کشاورزی غنی بوده و بر روی ثروت نشسته‌ایم ولی بدلیل عدم سرمایه گذاری و توسعه در این حوزه بخصوص در بخش کشاورزی در فقر هستیم.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی عدم احداث سدهای بزرگ و معیشتی و پایاب سد کوثر، بلااستفاده ماندن حق آبه شهرستان از قزل اوزن، عدم تکمیل جاده‌ها و پروژه‌های عمرانی و استخراج مواد معدنی و...از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه برشمرد.

وی جاده کوثر به فیروز، جاده کیوی به میکاییل آباد، روکش آسفالت جاده خلخال به کیوی و خلخال به هشتجین و سد بفراجرد را دارای مجوز وردیف اعتباری و دانست و از مسئولان اجرایی خواست هرچه سریعتر نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اهتمام لازم داشته باشند.

خالقی از پایین بودن میزان آسفالت راه روستایی در شهرستانهای کوثر و خلخال نسبت به متوسط کشوری خبر داد و افزود: میزان آسفالت جاده‌های روستایی در شهرستانهای مذکور 25درصد بوده که در مقایسه با50درصد متوسط کشوری خیلی پایین است.

 

25پزشک متخصص در خلخال فعالیت دارد

 

دکتر خالقی در ادامه با اشاره به فعالیت 25پزشک متخصص در حوزه سلامت اظهاری امیدواری کرد: با ادامه روند توسعه و تجهیز بیمارستانها، درمانگاهها و خانه‌های بهداشت مشکلات این حوزه تا حدودی رفع گردد.

وی از اخذ اعتبار برای تعمیر سی تی اسکن بیمارستان خلخال به مبلغ دو میلیاردو پانصد هزار ریال، سه دستگاه آمبولانس برای خورش رستم، شاهرود و کوثر و یک دستگاه مانیتورینگ برای بخش زایمان بیمارستان خلخال خبر داد و افزود: متاسفانه برخی با نادیده انگاشتن اقدامات صورت گرفته در این حوزه با شانتاژهای تبلیغاتی و جهت گیری‌های سیاسی در برخی از  شبکه‌های مجازی سعی در تخریب خادمان دارند.

دکتر خالقی اضافه کرد: این سیاه نمایی‌ها تا آنجا پیش رفته که مرگ یک بانو با نوزادش را به نبود حتی یک پزشک متخصص در شهرستان ربط می دهند در حالی که خطای پزشکی در تمام دنیا وجود دارد واین غیر قابل انکار وکتمان هست.

وی تصریح کرد: بنده مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیر هستم و معتقدم در صورت محرز شدن خطای پزشکی باید عاملان و مقصران معرفی و مجازات شوند.

وی همچنین از راه اندازی بیمارستان کوثر در آینده نزدیک خبر داد و از مسئولان خواست که در استخدام و تکمیل کادر درمانی الویت با افراد بومی باشد.

 

مطالبات پیمانکاران از طریق اسناد خزانه پرداخت می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: پیمانکارانی که از دولت طلب دارند نگران نباشند چون این مطالبات از طریق اسناد خزانه پرداخت می شود.

وی از صاحبان زمینهای بالادست سد کوثر که اراضی آنها استملاک شده خواست که جهت دریافت مطالبه خود از طریق اسناد خزانه اقدام نمایند.

نماینده مردم خلخال وکوثر با طرح سوال کنایه آمیزی گفت که آیا این ادارات برای خدمت به مردم ایجاد شده اند یا باید مردم در خدمت این ادارات باشند؟

خالقی از میراث فرهنگی خواست تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی خیابان کارگر جنوبی شهر خلخال که توسعه منطقه مذکور در گرو آن است اقدام عاجل کند تا مشکلات بازاریان نیز حل شود. 

وی همچنین از منابع طبیعی خواست که در خصوص حل مشکلات ایجاد شده در چرای دام روستائیان به خصوص در بخش خورش رستم اهتمام لازم را به عمل آورد. و از جریمه دامداران خودداری کنند.

 


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.