شهامت هدایت روز شنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب مراتع توسط سودجویان هرچند نسبت به سال های گذشته کاهش یافته اما همچنان تداوم دارد وتلاش می شود با تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی وبسیج نیروها بویژه مشارکت مردم از تخریب مراتع در این استان جلوگیری شود.
وی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت برای جلوگیری از تخریب جنگل ومرتع افزود: در 9 ماهه امسال 553 فقره پرونده مربوط به تخریب وتصرف تشکیل یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در 9 ماهه سال جاری 115 فقره پرونده رفع تصرف تشکیل یافته وبیش از 708 هکتار مرتع هم از سود جویان خلع ید شده است.
هدایت از کاهش میزان آتش سوزی جنگل ها در استان اردبیل خبرداد وگفت: آتش سوزی جنگل ها در سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته اما آتش سوزی مراتع به علت بی احتیاطی مردم افزایش یافته و نیاز است مردم از برافروختن آتش در مراتع خودداری کنند .
وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل برای حفاظت از مراتع وجنگل در نقاط مختلف مستقر هستند ودر صورت مشاهده آتش سوزی ضمن اطفاء حریق با خاطیان برخورد کرده و تاکنون هفت نفردراین رابطه به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه بیش از یک هزار و 668 هکتار مرتع و حدود 46 هکتار جنگل در استان دچار حریق شده است، اظهار کرد: در رابطه با آتش سوزی جنگل ومرتع در 9 ماهه سال جاری ،95 فقره پرونده تشکیل یافته است.
هدایت از کشف 2هزارو 800 اصله چوب آلات و6هزارو 651 کیلوگرم غال قاچاق در استان اردبیل خبرداد وگفت: آمار کشف زغال وچوب آلات قاچاق نسبت به سال گذشته به علت استقرا گشت های یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه های جنگلی کاهش یافته است .
وی اضافه کرد:در9 ماهه سال جاری 83 باب کوره زغال کشف وتخریب شده که این آماردرسال گذشته ، 78 باب کوره بود .
مراتع استان اردبیل با وسعت یک میلیون و15 هزار هکتار حدود 8.56 درصد از وسعت استان را به خود اختصاص داده است و ازاین میزان به طور تقریبی 477 هزار هکتار از نوع درجه یک (خوب) و 507 هزار هکتار از نوع درجه 2 (متوسط) و 31 هزار هکتار نیز از نوع درجه سه (فقیر) می باشد.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.