به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عفت ایرانی جم صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در زمینه مزایای پلاسما درمانی بیان کرد: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آن‌ها توانسته بیماری را مهار کند.

وی افزود: بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند در این صورت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آن‌ها می‌شود.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه برای اهدای پلاسما لازم هست حداقل ۲۸ روز از شروع بیماری بگذرد و بعد از تأیید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا کند بیان داشت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبود یافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر ایرانی جم تصریح کرد: روش پلاسما درمانی از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

وی ادامه داد: این روش درمانی در چند استان کشور در حال انجام است و اثرات امیدبخش و نتایج امیدوار کننده آن کاملاً مشهود و مورد تأیید مراجع علمی کشور قرار گرفته هست.

فوق تخصص خون و آنکولوژی عنوان کرد: جهت بهره‌مندی تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا از این روش درمانی افرادی که بعد از ابتلاء به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده‌اند به شکرانه این نعمت الهی و بازگشت به آغوش خانواده می‌توانند با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.