نادر فلاحی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا  افزود: با توجه به آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این مجموعه گردشگری و حیات وحش در خلخال اداره کل میراث فرهنگی هم اکنون در حال فراهم کردن زمینه ایجاد این باغ وحش با رعایت کلیه مقررات مربوط به حفاظت محیط زیست در یکی از مناطق مستعد این شهرستان است.

وی  بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های گردشگری بی‌شمار در این منطقه از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران ،کوهنوردان ،طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی و خدادادی دومین قله بلند استان اردبیل در این شهرستان استفاده نشده است.

فلاحی  اضافه کرد: برغم اینکه آق‌داغ دومین قله مرتفع استان اردبیل است ولی هنوز به اندازه کافی برای گردشگران، کوهنوردان و طبیعت‌دوستان و حتی برای مردم بومی شهرستان به خوبی معرفی و شناخته نشده و نیاز به تلاش رسانه‌ها برای معرفی بیش از پیش این منطقه است.

او اظهارکرد: برای بهره‌مندی مردم منطقه و گردشگران از قابلیت‌های منحصر بفرد گردشگری و طبیعی این منطقه برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره صعود سراسری و خانوادگی به قله آق‌داغ در فصول مختلف سال ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت:تلاش ما در حوزه توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل معرفی خلخال به عنوان قطب سوم گردشگری این استان بوده و برای دست‌یابی به این هدف نیازمند همکاری مسوولان اجرایی این شهرستان برای اجرای برنامه‌های کوتاه و بلند مدت توسعه گردشگری این منطقه هستیم .

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در مسیر جاده ارتباطی اردبیل به سرچم در حاشیه رودخانه قزل اوزن خبر داد و افزود: اقدام برای احداث مجموعه رفاهی و سرویس بهداشتی  بین راهی نیز در این مسیر پرتردد گردشگری در حال انجام است .

فلاحی گفت: با  خلع ید سرمایه گذار قبلی تفرجگاه اندبیل خلخال زمینه برای راه اندازی امکانات گردشگری در این منطقه بزودی فراهم خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت:با تقویت موارد امنیتی موزه میراث فرهنگی جام سه هزار ساله کشف شده از منطقه تاریخی شال این شهرستان جهت نمایش در موزه این شهر به خلخال انتقال می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.