اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی تصریح کرد: بیت المال مانند نفت بارازش است و باید برای استفاده نسل بعدی نیز از آن حفاظت شود.
وی با تاکید بر تلاش بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اراضی و منابع ملی از جمله مراتع، جنگل‌ها ، حریم رودخانه‌ ها، زمین‌های شهری افزود:لازم است این دستگاه‌ها طوری عمل کنند که هیچ راه نفوذی برای افراد سودجو وجود نداشته باشد.
استاندار اردبیل همکاری دستگاه‌های اجرایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی را در راستای هم عنوان کرد و گفت: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی در کنترل افراد سودجود و متخلف با مشکل مواجه شوند این شورا وارد عمل می شود.
بهناجو مراقبت از اراضی حریم جاده ها و خصوصا نقاط گردشگری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید جلوی هر گونه ساخت و ساز بدون بهره وری در این اراضی را که ممکن است در آینده چهره گردشگری استان را خدشه‌دار کند، بگیرند.
وی اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذاری با هدف ایجاد اشتغال بالا و بهره وری اقتصادی و صادراتی برای استان درخواست صدور مجوز کند،بررسی می‌شود.
رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر نظارت بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی مرتبط بر اراضی ملی  و منابع طبیعی استان ورود به موقع این دستگاه‌ها را در کاستن از پرونده‌های مرتبط با تخریب و تصرف موثر دانست.
ناصر عتباتی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در احداث بنا، نظارت بر جنگل‌ها و مراتع ، حریم رودخانه‌ها، حریم راه‌ها و زمین‌های شهری نظارت کامل داشته باشند تا حد زیادی از حجم ورود پرونده‌ها به حوزه قضایی کاسته می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته از ۴۴۱ هزار پرونده ورودی به حوزه قضایی ۴۰ درصد آن مربوط به حوزه ارگان‌های دولتی بود.
عتباتی بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۹ رقبه ، ۳۸۱ هکتار موقوفه، شش هزار و ۳۳۷ کیلومتر حریم راه ، ۸۱۳ هزار هکتار اراضی ، سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول رودخانه و چندین هزار متر زمین شهری در استان داریم که نیاز به مراقبت دارند و باید مدیران حوزه های مربوطه از این اموال که متعلق به کل ملت است به نحو احسن حراست کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.