فرامرز فرض الله پور روز یک‌شنبه در گفتگو با ایرنا افزود:در حالی که از مجموع ۳۱ روز فروردین ماه امسال تنها ۴ روز آسمان خلخال صاف و عاری از ابر و بارندگی بوده همه روزهای  ۱۴ روز اردیبهشت ماه امسال نیز آسمان این شهر توام با بارندگی برف و باران بوده است .

وی از ادامه بارندگی‌های خلخال از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت:بارندگی دیروز و پیش از ظهر امروز غالبا رگباری و توام با رعد و برق و غرش های شدید بوده و  در برخی از مناطق این شهرستان منجر به جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارات ناشی از ورود سیلاب به مزارع کشاورزی و باغ‌های شهرستان شده است .

وی با بیان اینکه در  ۴۵ روز از بهار سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیمتر برف وباران در این شهر باریده، اظهار کرد: تداوم بارندگی‌ها موجب افزایش آب رودخانه‌های عبوری از شهر و آبگرفتگی معابر شده و رگبار تند باران در مواقعی جاری شدن سیلاب و بروز خساراتی را بدنبال داشته است .

او  اظهار کرد: بارش‌های پراکنده و رگباری باران غالبا در بعداز ظهرها و همراه با رعد و برق تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه داشته و از این روز با ورود سامانه جدید بارشی به منطقه شاهد تدوام بارندگی باران با شدت بیشتر  خواهیم بود .

فرض الله‌پور با بیان اینکه ادامه بارندگی‌ها در خلخال موجب تدوام کاهش دمای هوا در این شهر وبا وجود گذشت ۴۵ روز از فصل بهار شده  اظهار کرد:حداقل دمای هوای امروز این شهر به ۵ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با حدقل دمای هوای روز قبل ۲ درجه خنک تر شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.