رضا شمس روز چهارشنبه افزود: این کار با استفاده از چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی استیجاری از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و با تامین اعتبار تا پایان فصل کاری ادامه خواهد یافت .

وی بیان کرد: مسیل روستای خانقاه سادات به سمت شهر خلخال از جمله مسیرهای تهدید کننده مناطق مسکونی این شهر در مواقع بارندگی بود که لایروبی و نخاله‌های تخلیه شده در بستر این مسیل نیز جابجا شده و مسیر اب ازاد سازی شد.

وی از شروع عملیات لایروبی مسیل قزباخان واقع در شهرخلخال  به طول بیش از یک کیلومتر و مساحت حدود ۲ هکتار خبر داد.

شمس  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از مسیر رودخانهها و مسیل آب‌های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با تشکیل۲۱ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانهها و مسیلها  بیش از ۲ هکتار از اراضی تصرف شده توسط افراد سودجو و فرصت طلب رفع تصرف شد.

وی با توصیه به مردم جهت پرهیز از ساخت بنا در حریم و بستر رودخانه‌ها بیان کرد: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب های روان باشد، حکم تخریب و قلع و قمع بنا از سوی محاکم قضایی  صادر می‌شود.

رییس اداره امور اب خلخال اظهار داشت :این شهرستان دارای  ۶۰ رودخانه و مسیل آب‌های روان به طول ۶۰۰ کیلومتر است و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر مطالعه ، تعیین حریم و بستر و میله گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.