علی رحمتی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل گفت: این تعداد تردد توسط ۶۴ سامانه ترددشمار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین سرعت خودروها در جاده‌های استان در این مدت ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده، افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی میزان تردد در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد با ۴۰۳ هزار مورد در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس به ثبت رسیده، اظهارداشت: در جاده اردبیل - مغان و بالعکس (محدوده سه‌راهی صحرا) ۳۹۴ هزار تردد و جاده اردبیل - خلخال و بالعکس نیز ۳۰۴ هزار تردد ثبت شده است.

وی بیان‌کرد: هم‌اکنون ۶۶ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۴۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

رحمتی گفت: هوشمندسازی جاده‌های استان یکی از اولویت‌های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و اردبیل در این زمینه یکی از استان‌های پیشرو است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه‌داد: در ۱۱ ماه سال گذشته استان اردبیـل با کاهش ۱۹/۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون‌شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌های مرتبط افزود: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور در این مدت در مجموع تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان اردبیل ۱۱ درصد کاهش داشته و از این حیث در کشور رتبه چهارم را کسب کرده است.

او ایمن‌سازی محورها و اصلاح و حذف نقاط حادثه‌خیز را از دیگر اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر شمرد و افزود: از ۲۶ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در

جاده‌های استان ۱۱ مورد حذف و اصلاح شده و عملیات حذف و اصلاح هشت نقطه دیگر نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.