صباح‌الدین برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری خلخال برای نوسازی ،بازسازی و تجهیز سیستم جمع‌آوری و محل زباله‌های این شهر اقدام به خرید ۲۵ دستگاه باکس جمع‌آوری زباله نو و تهیه و خرید ۱۲۰ حلقه چرخ جدید باکس‌های قابل حمل در اولین روزهای سال جدید کرد.

وی اظهارداشت: با خرید این تجهیزات و جایگزینی باکس‌های جدید هم‌اکنون مشکل ریزش زباله از برخی باکس‌های مشکل‌دار و آلوده شدن محوطه اطراف محل‌های جمع‌آوری زباله در مناطق مختلف خلخال برطرف شده و سرعت انتقال زباله‌ها  از طریق خودروهای مکانیزه در خارج از شهر نیز به مراتب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و انتقال زباله‌های خلخال به محل دفن زباله‌ها با بکارگیری ۲ دستگاه خودرو مکانیزه و چند دستگاه کامیون کمپرسی بصورت روزانه صورت می‌گیرد، اظهارداشت: برای تهیه و خرید ۲ دستگاه خودرو مکانیزه جدید با حجم بزرگ اقدام شده که با تامین آنها جمع‌آوری زباله مکانیزه خواهد شد.

وی گفت: با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پراکندگی زباله‌های سبک در مناطق مسکونی شهر و با توجه به نزدیکی محل دفن زباله‌ها تا زمان راه‌اندازی محل دفن جدید زباله‌های خلخال ، پوشش کامل زباله‌های انتقال یافته به محل دفن زباله‌ها با استفاده از دستگاه‌های سنگین راه‌سازی شهرداری انجام می‌شود.

شهردار خلخال با انتقاد از فعالیت شبانه ضایعات جمع‌کن‌ها اظهارداشت: این افراد شبانه بدور از چشم ماموران شهرداری فلزات ،بطری ،پلاستیک،شیشه  و کارتن زباله‌های دارای بازیافت را از داخل انبوه زباله‌ها جدا کرده و موجب آلودگی محوطه شده و با توجه به شیوع بیماری کرونا سلامتی شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.