علی رحمتی روز چهارشنبه با بیان اینکه میزان تصادفات برون شهری استان در این مدت  ۱۵/۹ درصد کاهش یافته،  افزود: پارسال  ۱۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده بودند که امسال در این مدت  با کاهش ۲۴ نفری به ۱۲۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش دفتر آمار،ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستایی نیز استان اردبیل با کاهش ۵/۴ درصدی در رتبه هفت  کشوری قرار گرفت.

رحمتی ایمن سازی جاده ها ، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت‌های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ذکر کرد و افزود: امسال تاکنون حدود ۷۳ کیلومتر از جاده‌های  استان روکش آسفالت، ۱۶۶ هزار مترمربع لکه‌گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری شده است.

وی  با بیان اینکه  ۱۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اردبیل به سامانه روشنایی تجهیز شده است ، گفت: تجدید خط کشی هزارو ۳۷۰ کیلومتر، نصب سه هزارو ۸۸۵ عدد تابلوهای الزامی راهها را از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها دانست.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۶۴ سامانه تردد شمار درجاده های استان اردبیل خبرداد و افزود:۴۰دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲سامانه نوین حین حرکت نیز درجاده‌های  استان اردبیل فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.