به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رحیمی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۷۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در هیئت تشخیص استان بررسی شد، گفت: این تعداد از دادخواست‌ها در هیأت‌های تشخیص و بدوی استان بررسی و پس از طی مراحل قانونی و رویه اداری منجر به صدور آرا شد.

وی با تاکید به لازم الاجرا بودن تمام آرای صادره در مراجع حل اختلاف افزود: با هدف حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان، نزدیک به ۵۰ درصد شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطر نشان کرد: پس از صدور رأی اولیه و بدوی تعداد سه هزار و ۳۰۰ پروند با تجدید نظرخواهی طرفین دعوی به صورت مجدد در هیأت حل اختلاف بررسی و احکام لازم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌های کارگری و همزمان ارتقا کیفی آرا صادره به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد گفت: تأیید بالای ۹۰ درصد آرای صادره این استان طی فرجام خواهی‌های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور، نشان از برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی یادآور شد: با الکترونیکی شدن فرایندهای ثبت شکایت کارگری و کارفرمایی و راه اندازی سامانه جامع روابط کار در برخی موارد شاهد کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیأت‌های تشخیص استان به ۱۰ روز نیز بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ هیئت تشخیص و ۵ هیئت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.