در جریان سفر یک روزه حجت‌ الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل، بیمارستان ١۶٠ تختخوابی شهدای پارس آباد مغان و مرکز تروما و سوانح سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به عنوان دو پروژه مهم بخش درمان این استان بهره‌برداری شد.

امروز همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی(ع) اردبیل، توسعه بخش بستری بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین شهر، بخش سی.تی.آنژیو بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی پارس آباد، مرکز خدمات جامع سلامت شهر سرعین، مرکز خدمات جامع سلامت شهر عنبران و نیز سه باب مرکز بهداشتی و درمانی روستایی به بهره برداری رسید.

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدای پارس‌آباد که پیش از این به شکل آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و تجهیز شده بود، امروز به شکل رسمی افتتاح ‌شد.

همچنین در جریان سفر رئیس جمهوری به اردبیل، مرکز ترومای اردبیل با ۱۲۰ تحت بیمارستانی که قابلیت افزایش تا ۱۶۰ تخت بستری را دارد، به بهره‌برداری ‌رسید.

عملیات اجرایی این طرح مهم از سال ۸۶ آغاز شده و تا سال ۹۴ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان هزینه شده ولی از سال ۹۴ به بعد، با سرعت بخشی به عملیات احداث ساختمان و خرید تجهیزات، این طرح بیمارستانی تکمیل شده است.

برای احداث مرکز ترومای اردبیل که در ۱۵ هزار و ۳۲۸ متر مربع احداث شده، در مجموع ۸۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز آن نیز ۵۰۰ میلیارد ریال صرف شده است.

همچنین در جریان سفر رییس جمهوری، بخش سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل نیز در ۲۰۰ متر مربع زیربنا و با نصب و راه‌اندازی پیشرفته ترین دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی به بهره‌برداری ‌رسید.

دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل جزو دستگاه‌های پیشرفته و مجهز به شمار می‌رود که نظیر آن در بسیاری از بیمارستان‌های مطرح کشور وجود ندارد.

این دستگاه پیشرفته ۱۲۸ اسلایسی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال ارزش دارد و برای آنژیوگرافی از عروق قلبی با تزریق وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه در عکسبرداری از عروق مغزی، قلبی و محیطی کاربرد داشته و با راه‌اندازی و فعال شدن آن، از اعزام بیماران به مراکز بیمارستانی استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

همچنین در جریان سفر رییس جمهوری به اردبیل توسعه بخش اورژانس بیمارستان ولی‌عصر شهرستان مشگین‌شهر با ۳۰ تخت به بهره برداری ‌رسید.

علاوه بر این در این سفر، کلینیک امام علی(ع) شهر اردبیل که در سه هزار و ۱۰۰ متر مربع و با صرف ۵۰ میلیارد ریال احداث شده و فعالیت غیررسمی خود را از حدود پنج ماه پیش آغاز کرده است، به صورت رسمی افتتاح ‌شد.

در بخش زیرساخت های بهداشتی استان اردبیل نیز، در جریان سفر رییس جمهوری، خانه بهداشت روستای خیارک اردبیل و نورمحمد کندی پارس‌آباد بهره‌برداری ‌شد.

علاوه بر این در جریان سفر امروز رییس جمهوری به استان اردبیل، کارخانه الکل‌سازی و نیز مرکز خصوصی دیالیز بیماران کلیوی با ۳۰ تخت بستری که توسط بخش خصوصی احداث شده است، به بهره‌برداری ‌رسید.

علاوه بر افتتاح طرح های مهم حوزه سلامت و بهداشت استان اردبیل در جریان سفر رییس جمهوری، عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان یکهزار تختخوابی شهر اردبیل با ۵۴۰ تخت در محل سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آغاز ‌شد.

همچنین در جریان این سفر، عملیات احداث دانشکده پیراپزشکی و خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهر اردبیل شروع شد.

علاوه بر این، عملیات احداث مرکز جامع فوریت‌های پزشکی استان در شهر اردبیل و نیز مرکز دیالیز بیماران کلیوی ۴۰۰ نفره با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریالی یک خیر حوزه سلامت آغاز ‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.