اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود:در بحث راه و راه‌آهن با توجه به وعده داده شده به مردم  این پروژه در اولویت کاری قرار گرفت و با تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومان این پروژه به عنوان اولین فایناسن داخلی ریلی در کشور تامین شد و کارها فعال شد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر در کارگاه فعال این پروژه مشغول بوده و در ۱۱ جبهه در حال کار هستند و امید مردم اردبیل به این است که  این پروژه در دولت دوازدهم  به پایان خواهد برسد.

وی همچنین به امتداد راه آهن اردبیل به پارس آباد مغان اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه در سال‌های گذشته متوقف شده بود  اما  با شروع کار ، فاژ یک مطالعات به پایان رسیده و فاز دوم مطالعات در حال انجام است.

بهنامجو اضافه کرد: قرار است این خط راه آهن به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شود، در این راستا موفق شدیم توافق طرف آذری را  اخذ کرده  و توافقنامه  دوجانبه به انجام رسیده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با تحقق این مهم استان اردبیل به باراندازی تبدیل خواهدشد و محصولات کشاورزی منطقه مغان و مرکزی را به کشورهای آسیای میانه انتقال خواهد داد ، هم اکنون   ۳.۵ میلیون تن جابجایی بار در منطقه وجود دارد و با اتصال این خط راه آهن  شاهد تحول منطقه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: در بحث جاده‌ها نیز پیش از این در استان تنها ۱۴۰ کیلومتر جاده چهار خطه در استان وجود داشت و با توجه به  استعداد  گردشگری صنعتی و کشاورزی استان باید توجه بیشتری  به آن شود که در این سفر ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شده و هر سال ۵۰ کیلومتر  بر آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: با این اقدام  در استان نهضت بزرگراه‌سازی در استان به راه انداخته شده و در سه سال آینده معادل سنوات قبلی بزرگراه در استان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.