حجت‌الاسلام علی ذوعلم روز دوشنبه در جلسه اعضای انجمن‌های درسی و گروه‌های آموزشی استان اردبیل افزود: تلاش زیادی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای همسوسازی برنامه‌ها با برنامه درس ملی انجام شده است.

او مهم‌ترین پیام برنامه درس ملی را تغییر حوزه تعلیم و تربیت از یک نظام آموزشی محض به سمت اهدافی که موجب ارتقای نگرش و توانایی دانش‌آموزان می‌شود، ذکر کرد.

وی گفت: کلید چرخش در اسناد تحولی چرخش از آموزش صرف به سمت تربیت است ، کلید واژه تربیت، هویت است طوری‌که دانش‌آموزان به هویت متعادل و قابل قبولی دست یافته و به آن افتخار کنند.

وی تشریح‌کرد: پژوهش‌محوری در معنای عمیق یعنی اجازه بدهیم دانش‌آموزان مباحثه، پرسش و فکر کنند و خود به نتیجه مطلوب برسند.

 رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۱ حوزه تربیتی برنامه درس ملی اشاره کرد و افزود: هدف رسیدن به یک برنامه درسی پیشرفته و متوازن در ۱۱ حوزه تعریف شده می‌باشد.

ذوعلم اظهارداشت: در نظر داریم برنامه‌ریزی‌ها، طراحی در سطح کلان و استانداردسازی‌ها را انجام دهیم و در مقابل تولید بسته‌های یادگیری را به انجمن‌های علمی، معلمان و دانشگاه بسپاریم.

 وی گفت: بر اساس اسناد تحولی زمان هر درس ۵۰ دقیقه درنظر گرفته شده و برگزاری تلفیقی زمان کلاس‌ها ممنوع است ولی عملا این موضوع در مدارس رعایت نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرروش افزود: بیش از ۳۰ درصد زمان ما به خاطر برگزاری تلفیقی زمان کلاس‌ها از دست می‌رود و بعبارتی ۳۳ هفته آموزشی به ۲۸ هفته کاهش می‌یابد و زمان ۵۰ دقیقه‌ای هر کلاس به ۴۵ دقیقه تنزل می‌یابد و در کنار آن تعطیلی‌های دیگری نیز به خاطر برف و آلودگی و مسائل دیگر وجود دارد که زمان از دست رفته هرگز جبران نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش استان حمایت از گروه‌های آموزشی و انجمن‌های علمی در مسیر کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی است.

احمد ناصری افزود: امکانات مطلوب همچون فضای مناسب در اختیار گروه‌های آموزشی قرار داده‌ایم و با همین امکانات موجود استان اردبیل میزبان انجمن‌های علمی جغرافیا و زبان انگلیسی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.