میر دولت موسوی روز جمعه به ایرنا گفت: این جشنواره  با هدف معرفی شورابیل بعنوان پایگاه گردشگری و فرهنگی همچنین کشف و شناسایی توانمندی‌های موجود در عرصه ملی و استان و تشویق سینماگران و عکاسان عرصه فیلم به ابتکار و نو آفرینی در پرداختن به مضامین اخلاقی و موضوعات شهروندی برگزار می‌شود . 


وی اضافه کرد: در راستای همین فراخوان انجمن سینمای جوانان استان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اقدام به ساخت 11فیلم کوتاه در همین زمینه کرد که از جمله آنها می‌توان فیلم های موزیک ، مهلکه ، آی ناز ، کفش ، فیلم ساز ، بدون عنوان ، غفلت ، یک دریچه رو به فاصله ، دماغ جعفر ، چورک و ایگو اشاره کرد . 

دبیر اجرایی جشنواره شورابیل گفت : در این جشنواره از بین 58 فیلم رسیده به بخش مسابقه ، پس از تطبیق آثار با آئین‌نامه جشنواره 39 اثر برای رقابت انتخاب شدند که همگی به اکران عمومی در خواهند آمد. 
موسوی افزود: هم چنین از بین 98 فیلمنامه رسیده ، 54 اثر به رقابت می‌پردازند و از بین 958 قطعه عکس از حدود 63 عکاس در دو بخش  حرفه‌ای 27 عکاس و آماتور 34 عکاس به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد که جشنواره به مدت سه روز با بخش‌های متنوعی ازجمله اردوی عکاسی خیابانی ، ورک شاپ های آموزشی ، اکران فیلم و مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای جوایز اجرا خواهد شد . 

وی گفت: این جشنواره پیش ازظهر روز دوشنبه 25 آذرماه در محل مزار شهدای گمنام شورابیل افتتاح و به دنبال آن اردوی عکاسی خیابانی تا پیاده راه فرهنگی اسفریس عالی قاپو ( گذرگاه فرهنگی ) برگزار خواهد شد که برای شرکت کنندگان اردوی عکس خیابانی اعم از عکاسان حرفه ای و آماتور جوایزی در روز اختتامیه اهدا خواهد شد

 موسوی  ادامه داد: فیلم‌های بخش مسابقه ، آثار برگزیده جشنواره فیلم شهر ( سال 1393) ، آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ،  ورک شاپ های آموزشی  ( کارگاه عکس مستند خیابانی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی ) و ( ورک شاپ تخصصی نگاه در سینمای مستند توسط فیلمساز بنام کشور علی محمد قاسمی ) در روزهای دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 آذرماه از ساعت 15 در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار و روز چهارشنبه 27 آذرماه پس از جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه ، با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به کار خود پایان خواهد داد .

حضور در تمام برنامه‌های ذکر شده برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.