وحید کنعانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی راه‌سازی در این جاده که از سال قبل در اثر رانش کوه مسدود شده بود ، پایان یافته و برای رانندگان خودروهای عبوری قابل ترددد خواهد بود.
وی اظهارکرد: عملیات اجرایی این پروژه پس از چند روز از وقوع حادثه رانش کوه و مسدود شدن راه با دستور ویژه استاندار و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان به شرکت شرکت آلتائی پیمانکار مجری پروژه واگذار شد.

او گفت: پس از گذشت یک سال تمام عملیات خاکی ،احداث چهار دستگاه پل ،زیرسازی و قیرپاشی مسیر به اتمام رسیده و عملیات آسفالت‌ریزی شروع شده است.

وی با بیان اینکه با مسدود شدن این راه امکان تردد کامیون و ماشین‌آلات سنگین بدلیل استفاده از راه فرعی آبگرم از مسیر جاده قدیم گیوی - خلخال وجود نداشته و تنها خودروهای سبک از این مسیر تردد می‌کردند ، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه امکان تردد ماشین‌آلات سنگین فراهم خواهد شد.

فرماندار کوثر گفت: طول واریانت اجرایی این پروژه هزار و ۲۰۰ متر بود و برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هزینه شده است.

علی یوسف‌زاده ،معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز از پایان زیرسازی و آغاز عملیات قیرپاشی و آسفالت پروژه راه‌سازی در مسیر رhنشی کوه در محدوده سد گیوی خبر داد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.