شاید فعالیت های قرآنی خوبی انجام می شود ولی خوب منتقل نمی کنیم و فقط در سه حوزه قرائت، حفظ و مسابقات اخبار منتشر می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از موازی کاری در حوزه فعالیت های قرآنی گفت: در حال حاضر 50 سازمان و وزارت خانه مسابقه قرآنی برگزار می کنند. یعنی مشکل حوزه قرآن اعتبارات نیست ولی مشکل استفاده درست از اعتبارات و اولویت بندی داریم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در مراسم تکریم و تجلیل از اصحاب رسانه حوزه قرآن و عترت، گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که انعکاس فعالیت های قرآنی سهمی در گسترش این فعالیت ها دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با استقرار دولت دوازدهم امید می رود حوزه ما با قوت بیشتری کار کند و با توجه به زمینه هایی که پیش از این محیا شده در آینده بهتر بتوانیم ایفای نقش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در معاونت قرآن و عترت سعی می کنیم بر دو مقوله هنر و رسانه اهتمام  داشته باشیم و توجه کنیم که بدون هنر نمی شود مفاهیم قرآنی را منتقل کرد و بدون رسانه هم ناقص منتقل خواهد شد.

حشمتی تصریح کرد: موضوع اصلی ما فهم قرآن است. یعنی محور اساسی و اصلی فعالیت های ما فهم قرآن است و داریم که سمت تخصصی شدن این موضوع با زبان هنر و به کمک رسانه پیش می رویم که ان شاء الله در دولت دوازدهم بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه فرهنگ قرآنی باید چاره اندیشی کنیم، ادامه داد: بهترین تمهید این است که خبرنگاران دوره های کارگاهی را بگذرانند. شاید فعالیت های قرآنی خوبی انجام می شود ولی خوب منتقل نمی کنیم و فقط در سه حوزه قرائت، حفظ و مسابقات اخبار منتشر می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از موازی کاری فعالیت های قرآنی، گفت: در حال حاضر 50 سازمان و وزارت خانه مسابقه قرآنی برگزار می کنند و چه بسا شرکت کننده مشترک هم در میان آنها باشد ولی جالب است که کسی به فکر فهم قرآن نیست. یعنی مشکل حوزه قرآن اعتبارات نیست ولی مشکل استفاده درست از اعتبارات و اولویت بندی داریم.

وی افزود: در دولت دوازدهم چهار وزارت خانه بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه مسئولیت پیدا کرده اند و کمیسیونی هم در این زمینه تشکیل شده است. ان شاء الله در دولت دوازدهم گام های اساسی برداریم. ایده های خوبی داریم که با کمک معاونت هنری و اصحاب رسانه اسبابی را فراهم کنیم تا تولیدات ما بیشتر شود و به تولیداتی که با زبان هنر می خواهد مفهومی را منتقل کند دامن بزنیم. البته ما دولت هستیم و نباید تولید کنیم و باید از مؤسسات غیر دولتی دعوت کنیم که این کار را انجام دهند.

حشمتی تأکید کرد: چون همه قرآن علم، اخلاق و ادب است و کلمات قرآن نورانیت دارد، همه مردم دوست دارند کلماتش را گوش دهند و بفهمند ولی ما اسبابش را فراهم نکردیم و بخش عمده اعتبارات را به سمت قرائت و مسابقات بردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.