حضرت امام خمینی(س)، از ابتدای جوانی، برنامه قدم زدن و پیاده‌روی داشتند. حتی زمانی که در زندان انفرادی رژیم پهلوی حبس بودند، ایشان چند قدم به جلو و چند قدم به عقب می‌رفتند و به این ترتیب پیاده‌روی روزانه را اجرا می‌کردند. ایشان سه بار در روز و هر بار به مدت 25 تا 30 دقیقه به آرامی بر روی زمین صاف قدم می‌زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران‌، شماره 541 هفته نامه دوست کودکان منتشر شد.

در بخش یاد دوست این شماره حکایتی با عنوان " یک خاطره، هزار پند" از زندگی امام خمینی، نقل شده است که در آن می‌خوانیم:

حضرت امام هنگام پیاده‌روی با استفاده از رادیوی کوچک، اخبار مجلس شورای اسلامی و یا اخبار رادیوهای بیگانه را گوش می‌کردند و در مواردی که اخبار پخش نمی‌شد، به ذکر خدا می‌پرداختند یا با یکی از نزدیکان هم‌صحبت می‌شدند و قدم می‌زدند.

در واقع با این خاطره اهمیت پرداختن به سلامتی و تندرستی در نگاه امام برای کودکان بیان شده است.

اولین مطلب این شماره به داستانی با عنوان «باد مهربان» نوشته‌ی مریم قلعه قوند اختصاص دارد.

همچنین در این شماره بیژن شهرامی به معرفی خودرو های مختلف مربوط به دهه‌ی 60 تا 80 میلادی به همراه عکس‌های جذاب از آن‌ها پرداخته است و در باره‌ی ویژگی‌های خاص هریک برای مخاطبان دوست کودکان توضیح داده است.

"آقای نقابدار" نام داستانی است که محمد علی دهقانی زیرعنوان قصه‌های رمضانی در این شماره به مناسبت آغاز ماه مبارک منتشرکرده است.

روی جلد هر شماره از دوست کودکان به یک بازی اختصاص می‌یابد. که علاوه بر تزئین مجله حاوی نکته‌های فرهنگی و آموزشی است و "نادیا علاء" طراحی آنها را برعهده دارد. روی جلد این شماره از دوست کودکان که وی‍ژه ی افطاری است و دو تصویر در پشت و روی جلد قرار دارد که مخاطبان دوست کودکان باید به تفاوت های این دو تصویر با هم پی ببرند.

هر شماره از هفته‌نامه دوست کودکان قسمت زیرین صفحات خود را به مطالب علمی و دانستنی‌های عمومی اختصاص می‌دهد. دوست کودکان دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است و در چهار رنگ و در 45 صفحه به چاپ می‌رسد.

در بخش شعر‌ این شماره اثری از مصطفی رحمان دوست با عنوان "اولین افطاری" وشعری دیگر از سید احمد میرزاده با عنوان "‌میوه ها" منتشر شده است.

"افشین اعلاء" و "سیامک سرمدی" سردبیران این مجله و "احمد قائمی مهدوی" نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. "حامد کمالی" تصویرگری این هفته‌نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را عهده دار است.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صاحب امتیازی دوست کودکان که با هدف ایجاد رابطه معنوی میان کودکان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای جذاب و صمیمی از ایشان به کودکان، منتشر می‌شود، را بر عهده دارد. هم اکنون بیش از ده سال از انتشار این مجله می‌گذرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.