فیلسوف و دانشمند اسلام شناسی آلمانی،از امام خمینی (ره ) به عنوان احیاگر دین اسلام در دوره ای که دنیا غرق در تفکرات غرب بود نام برد و افزود: امام خمینی نه فقط یک فقیه بزرگ دینی بلکه یک عارف بزرگ و بی نظیر بود.


رولاند پیچ، استاد دانشگاه مونیخ آلمان، جمعه شب به عنوان یکی از میهمانان همایش بیداری اسلامی در برلین، طی سخنانی در رابطه با شخصیت امام راحل به عنوان بنیانگذار نظام اسلامی،گفت: صحبت کردن درمورد افکار و ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ بدون مطالعه دقیق آثار ارزشمند وی امکان پذیر نخواهد بود.

این اسلام شناس اروپایی، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد بدون تحقیق و بررسی درمورد این عارف برجسته چیزی بنویسد و یا سخنی بگوید، نتیجه کار همان چیزهای خواهد شد که در برخی رسانه های آمریکایی و اروپایی به اشتباه و نادرست درمورد این شخصیت به تصویر کشیده شده و یا به رشته قلم درآمده است.

رولاند پیچ تاکید کرد: خواست اصلی امام خمینی در انقلاب اسلامی،نوآوری و احیای دوباره اسلام بود و ایشان در سخنانی که سال 1971 داشتند بر این موضوع تاکید کردند که در حکومت اسلامی، دین و سیاست از هم جدا نیستند.

وی ادامه داد: از نگاه امام خمینی،مبنای زندگی، شریعت اسلامی است و دین راهنمای انسان ها در همه امور است به همین خاطر مردم وظیفه دارند که به قوانین اسلام تن دهند و از آن تبعیت کنند.

این اسلام شناس آلمانی در ادامه سخنان خود افزود: امام خمینی همیشه بر این عقیده بود که سمت و عنوان یک فقیه برای وی مسوولیت سیاسی بهمراه دارد و در نتیجه نمی تواند از سیاست و امور کشور دور باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش دولت اسلامی و ولایت فقیه،گفت: به اسلام باید از دو زاویه نگاه کرد، یکی زاویه بیرونی که برگرفته از قوانین الهی است و دیگری زاویه داخلی و درونی که همان عرفان دینی است.

رولاند پیچ در پایان تاکید کرد: امام خمینی یک کارشناس فوق العاده در زمینه عرفان اسلامی ودر واقع یک عارف بزرگ و بی نظیر بود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.