آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نیجریه اعلام کرد: جهان اسلام با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را بگیرد.

به گزارش جماران، متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ»

▪️در ایّامی که دنیا، مبهوت و متحیّر از ابراز احساسات میلیون‌ها انسان پاک‌سرشت و آزادی‌خواه به مناسبت بزرگترین حماسه تاریخ، اربعین سید الأحرار و امام آزادگان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) می‌باشد، متأسفانه در کشور نیجریه شاهد جنایات بسیار وحشتناکی هستیم که توسط نظامیان آن کشور، صدها نفر از مردم بی گناه را - که فقط برای عرض ادب و تسلیت به پیامبر عالیقدر حضرت محمّد بن عبدالله (صلّی الله علیه و آله)، و اهل بیت مظلومش (علیهم‌السلام) اقامه عزاداری و تعظیم شعائر می‌نمودند، و یاد و خاطره مظلومان کربلا را در دل‌های مردم دنیا زنده می‌کردند- به راحتی به خاک و خون کشیده، و تعداد زیادی را به شهادت رساندند؛

إنَّا للّه و إنَّا إلیه راجعون

▪️اگر چه شهادت برای این انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، فوز و سعادت است، امّا برای دنیایی که وجدان انسانیت آن در خواب است، مایه ننگ و عار و ذلّت می‌باشد.

▪️جوامع بین المللی به اصطلاح دفاع از حقوق بشر، و نیز سازمان کنفرانس اسلامی، و دولت‌های اسلامی، در مقابل این جنایت، سکوت اختیار کرده، و بلکه بعضی از آنان، این جنایات را تأیید می‌نمایند! آیا این انسان‌های مظلوم، و بی‌دفاع، جرمی و گناهی داشته‌اند که باید فریاد «لبّیک یا حسین» آنها را با گلوله جواب داد؟!

▪️اینجانب از دولت جمهوری اسلامی، و از مراکز علمی و دینی جهان اسلام می‌خواهم که با محکوم‌نمودن این فاجعه دلخراش، با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را گرفته، و با هر وسیله‌ای که می‌توانند ندای مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برسانند.

▪️دنیا بداند که نام و یاد سالار شهیدان حضرت ابی‌عبدالله الحسین (علیه‌السلام)، و هدف مقدّس آن حضرت، همیشه زنده و پایدار است، و دشمنان و کژ ‌اندیشان، نمی‌توانند این حماسه بزرگ جهانی را به فراموشی بسپارند؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ. صدق اللّه العلیّ العظیم.»

حوزه علمیّه قم/ لطف الله صافی

صفر المظفر 1438 هـ.ق

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.