لبو را بدون آب تهیه کنید

بهترین روش تهیه لبو در فر و بدون نیاز به آب است. به این ترتیب همه ریز مغذی‌های آن حفظ خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، لبو در ایران در زمره میان وعده‌های زمستانی است و بیشتر وقت ها به صورت آب‌پز یا بخار‌پز تهیه می‌شود. ولی چیزی که مسلم است این است که تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب به حفظ ریز مغذهای آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.
بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب
مواد لازم:
  • چغندر
  • فویل آلومینیوم
  • سینی شیرینی‌پزی
طرز تهیه : فر را با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. هرچه دمای فر بالاتر باشد لبو زودتر پخته خواهد شد.لبو یا چغندر را به خوبی شسته و ساقه‌های آن را از انتها به خوبی جدا کنید. هر تعداد لبو که داشتید را در فویل آلومینیوم نازک به طور جداگانه بپیچید و در سینی کنار هم قرار دهید. این کار باعث خواهد شد در صورت ترشح شیره لبو، شیره لبو فرتان را کثیف نکند و همچنین خارج کردن لبو‌ها از فر آسان‌تر خواهد بود. (نیازی به خشک کردن لبو‌ها نیست.) با این روش هم لبو‌ با سایز کوچک و هم سایز بزرگ به راحتی پخته خواهد شد. در صورتی که لبو‌ها خیلی کوچک بودند می‌توانید دو تا دو تا بپیچید.
بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب
سینی لبو را در فر داغ به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید و هر ۲۰ دقیقه به آن سر بزنید. در صورتی که لبو حالت خشکی به خود گرفته بود و یا سایز لبو بیش از حد بزرگ بود می‌توانید روی لبو یک قاشق آب بریزید و مجددا در فویل بپیچید. زمانی که چاقو یا چنگال به راحتی درون لبو فرو رود، لبو آماده سرو خواهد. لبو را از فر خارج کرده، به کمک دستمال کاغذی پوست لبو را بگیرید و پس از برش دادن سرو نمایید.
بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آببهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب
منبع: وب سایت ستاره

دیدگاه تان را بنویسید