بیش از یک میلیون نفر جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی را دیدند

در تعطیلات نوروز 94 ، یک میلیون و 403 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان دیدن کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۱۰ موزه آذربایجان غربی به همراه بسیاری از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام تعطیلات عید و سال نو برای بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی آماده سازی شد.

وی اظهار کرد: به گونه ای که ساعات کار موزه های استان نیز در ایام برای جلب رضایت گردشگران و نیز بهره مندی بیشتر آنان از این مکان های فرهنگی افزایش یافت.

جباری اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۰۳ هزار نفر در ایام عید نوروز امسال ۷۱ هزار و ۴۶۷ نفر از موزه های آذربایجان غربی و بقیه از سایر جاذبه های طبیعی و تاریخی استان بازدید کردند.

وی با اشاره به آمار اسکان مسافران در سطح استان و در واحدهای مختلف اقامتی گفت: طبق آخرین آمار جمع بندی شده کل اقامت کننده ها در استان در ایام عید نوروز با ۲۹۲ هزار و ۱۱۷ نفر اقامت از بیش از ۱۰ درصد افزایش برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۸۵۳ نفر در کمپ های موقت، میهمانسراهای ادارات، خوابگاه ها و پارک ها و ۳۲ هزار و ۲۲۴ نفر نیز در مهمانسراها و هتل ها اقامت کرده اند.

وی گفت: از این تعداد ۱۰۴ هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرفته شدند.

آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۴۷۲ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه گردشگران خارجی و داخلی بسیاری از این آثار بازدید می کنند.

آمار مسافران اقامت یافته در هتل ها و مهمانسراهای استان سال گذشته ۲۱۰ هزار نفر بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سه منبع پایانه ها، پلیس راه و اداره راه آذربایجان غربی پارسال بیش از یک میلیون نفر گردشگر و مسافر نوروزی وارد استان شده و بر اساس آمار ارائه شده از طریق فرمانداری ها نیز ۶۴۲ هزار نفر از مهمانان نوروزی وارد شده به آذربایجان غربی از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان دیدن کردند.

منبع: سایت سلامت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید