توسعه گردشگری کیش با راه اندازی پیست رالی

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: ساخت پیست رالی کراس در توسعه گردشگری جزیره کیش با بهره گیری از تجارب ترکیه موجب جذب بیشتر گردشگران از کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه بالکان و اروپا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد محب خدایی، معاون گردشگری منطقه آزاد کیش ظهر دوشنبه در نشستی با هیئتی از نمایندگان کشور ترکیه و همچنین بخش های مختلف سازمان و بخش خصوصی در حوزه های برگزاری نمایشگاه و همایش، اتومبیلرانی و موتورسواری برگزار شد، عنوان کرد: نخستین پیست رالی با همکاری ترکیه در جزیره کیش ساخته می شود.

محب خدایی گفت: با توجه به سوابق دیرینه، تاریخی و اقتصادی ایران و ترکیه موقعیت جزیره کیش در جنوب کشور و در منطقه خلیج فارس فرصت ایده آل و مناسبی برای برنامه ریزی و تبدیل کیش به پل ارتباطی بین ایران، ترکیه و دیگر کشورهای جهان است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برقرارشدن پرواز کیش استانبول و راه اندازی پرواز ترکیش در آینده نزدیک از برنامه ریزی برای ساخت پیست کراس در جزیره کیش خبرداد و اظهارداشت: با ساخت این پیست در نظر داریم با همکاری ترکیه و بهره گیری از تجارب آنان گردشگران را از کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه بالکان و اروپا به جزیره کیش جذب و کیش را به تمام کشورهای جهان معرفی کنیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: زمان مورد نیاز برای ساخت این پیست را براساس بررسی های مشاوران اجرایی حدود دو ماه اعلام کرد و درخصوص انجام مسابقات نیز با مشورت هیئت ترکیه وبررسی تقویم فدراسیون جهانی مناسب ترین زمان برای برگزاری مسابقات را فصل بهار و اواخر فرودین ماه سال آینده عنوان کرد.

نماینده فدراسیون اتومبیلرانی کشور ترکیه نیز با اشاره به بازدید از نقاط مختلف جزیره کیش اظهارداشت: کیش با دارابودن مزیت هایی که در منطقه خلیج فارس بی نظیر است می تواند به پایگاهی برای برگزاری رقابت های رالی کراس در دو بخش موتور و اتومبیل تبدیل و در جهان مطرح شود.

وی با تشریح میزان بالای درآمدزایی از طریق مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی در جهان خاطرنشان کرد: کشور ترکیه دارای پیست فرمول یک است و با توجه به برگزاری چندین دوره رقابت های جهانی و ارتباطات موثر با کشورهای منطقه بالکان می تواند تجارب خود را در زمینه برگزاری رقابت های اتومبیلرانی و موتورسواری در اختیار جزیره کیش قرار دهد.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از این مسابقات که سه برابر پیش بینی های مسئولان در ترکیه بود بیان کرد: حضور برندها و کمپانی های قدرتمند ساخت خودرو، قطعات و تجهیزات خودروسازی در ترکیه، ایجاد نمایندگی های دائمی در این کشور و معرفی ترکیه به تمام جهان از طریق تبلیغات این رقابت ها از جمله دستاوردهای ارزشمند برگزاری این مسابقات و رویداد بزرگ در ترکیه به شمار می رود.

طرف های ترکیه ای ضمن اظهار علاقمندی در خصوص ایجاد الزاماتی برای کشورهای اروپایی به منظور حضور و استقبال از مسابقات در جزیره زیبای کیش، قول حمایت و همکاری به محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش داد.

در پایان این دیدار ایجاد نمایندگی برندهای ترک، حضور تولیدکنندگان ترک در جزیره کیش و ساخت کارگاه های تولیدی در این جزیره به لحاظ پایین بودن هزینه های تولید و برگزاری دوره های آموزشی هتلداری و پذیرایی در جزیره کیش و ترکیه از دستاوردهای برگزاری دیدار همکاری بین جزیره کیش و ترکیه بود. منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید