می خواهیم به برخی از بهترین میان وعده های مفید و موثر برای اطفال اشاره کنیم این میان وعده ها تاثیرات مفید زیادی روی اشتهای آن ها میگذارند والدین می توانند موادغذایی که فرزندانشان تمایلی به مصرف آن ها را ندارند در میان وعده ترکیب کنند
جی پلاس، کوروش جعفریان متخصص تغذیه بیان کرد: برای انتخاب میان وعده مناسب کودکان، باید به عواملی مانند سن، وزن، برنامه غذایی و علاقه کودک توجه داشت، میان وعده مناسب، جبران کننده کمبود ریز مغذی‌ها در وعده های غذایی اصلی کودک است.
وی با اشاره به اینکه برخی کودکان تمایلی به مصرف مواد لبنی به خصوص شیر ندارند؛ اظهار داشت: می توان با افزودن ترکیباتی مانند کاکائو و قهوه یا میوه هایی مانند طالبی و موز کلسیم روزانه کودک را تامین کرد؛ همچنین کودکان زیر ۳ سال با وزن پایین می توانند با مصرف شیر پر چرب، ویتامین های محلول در چربی شیر را دریافت کنند.
این متخصص تغذیه با توصیه به گنجاندن میوه در میان وعده کودک، عنوان کرد: مصرف آبمیوه های طبیعی نیز برای کودکان مفید است؛ می توان از سبزیجات که حاوی انرژی پایینی هستند، برای کودکانی که از اضافه وزن رنج می برند، بهره گرفت.
جعفریان با اشاره به نقش مواد پروتئینی در رشد کودک، گفت: مصرف مغزها مانند پسته، فندق، بادام زمینی و بادام هندی برای کودکانی که علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارند، جایگزین مناسبی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه گندمک، تخم مرغ، لوبیا، سویا و مخلوط نخودچی با کشمش از دیگر میان وعده های سودمند برای کودکان است، یادآور شد: کودکانی که تمایل به خوردن شیرینی دارند نیز با رعایت اعتدال می توانند کیک و بیسکویت خانگی مصرف کنند.
منبع: سایت دکتر سلام

دیدگاه تان را بنویسید