رفع قولنج آسیب های مفصلی در پی دارد

عادت شکستن انگشتان دست و پا و رفع قولنج از نظر علم پزشکی کاری نادرست بوده و می‌ تواند موجب بروز مشکلات و حتی آسیب‌ های مفصلی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی لطفی‌ نیا، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بسیاری از عادات و الگوهای زندگی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم موجب بروز بیماری ها و اختلالاتی در اندام‌ ها و بخش‌ های مختلف بدن می‌ شوند و متاسفانه کمتر کسی به فکر اصلاح این عادات می‌ افتد.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات شایع که در نتیجه عادات نادرست زندگی به وجود می‌ آیند مشکلات ارتوپد هستند، تصریح کرد: شکستن انگشتان دست و پا و رفع قولنج که به یک عادت در بین افراد جامعه تبدیل شده است، از نظر علم پزشکی کاری نادرست بوده و می‌ تواند موجب بروز مشکلاتی و حتی آسیب‌ های مفصلی شود.

لطفی‌ نیا گفت: تکرار و تداوم شکستن انگشتان از ناحیه بندهای آن، می‌ تواند موجب متورم شدن کناره بند انگشتان و تغییر شکل آنها شده و حتی در بلند مدت انگشتان را در برابر ضربات و آسیب‌ های مستقیم، حساس تر کند.

وی یادآورشد: افرادی هم که به طور مکرر اقدام به شکستن و برطرف کردن قولنج خود می‌ کنند، ممکن است بین استخوان‌ ها و مفاصل آنها افتاده و بیشتر از دیگران در معرض آسیب به ویژه آسیب ستون مهره‌ ها قرار گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید