چطور به هنگام مسافرت گیاهان را بی‌آب نگذارید؟

شما زحمت کشیده‌ اید تا فضای سبزی ایجاد کنید و از دیدن آن لذت ببرید. از دست دادن باغ پر از گل و گیاه و سبزیجات تازه‌ ای که در گوشه آشپزخانه پرورش داده‌ اید، آسان نیست. از طرفی تعطیلات فرصت مسافرت را پیش روی شما می‌ گذارد تا فارغ از دغدغه‌ های شهری چند روزی را در آرامش بگذرانید. چاره کار چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای آنکه هنگام برگشت از سفر با منظره از دست دادن بهترین گیاهان خود مواجه نشوید، نکته های زیر در سالم و شاداب ماندن آنها به شما کمک می‌ کند.

گیاهان داخل ساختمان - هنگام ترک منزل فراموش نکنید که گیاهان در فصل گرما به آب بیشتری نیاز دارند و این مهم‌ ترین نکته‌ ای است که باید به خاطر بسپارید. حباب‌ های شیشه‌ ای یا پلاستیکی مخصوص که با آب پر و وارد خاک می‌ کنید، آب مورد نیاز گیاه را هنگام تشنگی تأمین می‌ کنند. این روش در صورتی که گلدان‌ های کمی داشته باشید، مناسب است اما اگر تعداد گلدان‌ ها زیاد باشد، مقرون به صرفه نیست. - راه‌حل دوم قرار دادن چند عدد آجر داخل وان حمام و قرار دادن گلدان‌ها روی آنهاست. راه‌آب را ببندید. بگذارید آب روی آجرها را بگیرد تا گیاهان موقع نیاز آب داشته باشند. هرگز گلدان‌ ها را مستقیم داخل آب نگذارید چون باعث پوسیده شدن ریشه‌ ها می‌ شود. - روش دیگر برای حفظ آب گیاه، آنکه به آنها خوب آب دهید سپس با یک نایلون تمیز آنها را بپوشانید. با گذاشتن چند تکه چوب مانع از چسبیدن نایلون به گیاه شوید. رطوبت داخل نایلون به شاداب ماندن آنها کمک می‌ کند. در صورتی که گلدان خیلی بزرگ است، فاصله بین پایین گیاه و بالای گلدان را بپوشانید و سر نایلون را ببندید. این روش‌ ها تقریباً برای یک هفته مناسبند اما اگر مدت طولانی‌ تری در تعطیلات هستید از یکی از همسایگان یا دوستان کمک بگیرید. گیاهان به هر حال قبل از ترک منزل همه گلدان‌ ها را خوب سیراب کنید. کنترل دما در تعطیلات تابستان هنگام ترک خانه که مطمئناً به دلیل صرفه‌ جویی کولرها خاموش خواهند شد، باید به فکر گرمای محیط باشید. اگر خانه شما در منطقه گرمسیر واقع است، گیاهان را به خنک‌ ترین قسمت ساختمان که زیرزمین یا پارکینگ است، منتقل کنید. هرچه دما پایین‌ تر باشد، گیاه آب خود را دیرتر از دست می‌ دهد. دقت کنید آنها را از نور محروم نکنید. پنجره‌ های زیرزمین یا پارکینگ نورگیر محل مناسبی برای قرار دادن آنهاست. با رعایت نکت های فوق، خیال تان برای یک هفته راحت باشد. گیاهان بیرون ساختمان در مورد گیاهان بیرون ساختمان، چاره کار استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ ای اتوماتیک است. برای ذخیره بیشتر آب، گلدان‌ ها را داخل ظروف آلومینیومی بگذارید و دعا کنید شانس با شما در آمدن باران یار باشد. گیاهان منبع: همشهری آن لاین

دیدگاه تان را بنویسید