مکالمات مادران با دختران عاطفی تر است

محققان انگلیسی به تازگی دریافته اند مادران با دختران شان عاطفی تر از پسران شان صحبت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان دانشگاه «سوری» انگلستان به تازگی دریافته‌ اند مکالمات مادران با دخترانشان دارای واژگان و محتوای عاطفی‌ تری در مقایسه با پسرانشان است.

همچنین استفاده مادران از واژگان عاطفی بیشتر در مقایسه با پدران، به طور ناخودآگاه کلیشه‌ های جنسیتی را به فرزندانشان القا می‌ کند. آنها معتقدند این یافته‌ ها توضیح می‌ دهد چرا زنان به طور کلی‌ تر و از لحاظ عاطفی باهوش‌ تر از مردان هستند.

در این پژوهش، ۶۵ پدر و مادر اسپانیایی و کودکان چهار و شش ساله‌ شان مسئولیت داستان‌گویی و صحبت‌کردن درباره تجارب گذشته‌ شان را بر عهده داشتند. محققان استفاده آن‌ ها از زبان و تعداد واژگان عاطفی را بررسی کردند. آنها دریافتند دختران سطوح بالاتری از واژگان عاطفی مانند «شاد»، «غمگین» و «نگران» را در مقایسه با پسران به کار بردند.

به گفته دکتر «هریت تنه‌ باوم»، نتایج این تحقیق نشان می‌ دهد مکالمات والدین-فرزندان بر اساس جنسیت است و مادران با دختران بیش از پسرانشان احساسات عاطفی‌ خود را بیان می‌ کنند.

وی گفت: این موضوع به طور اجتناب‌ ناپذیری موجب می‌ شود دختران طوری بزرگ شوند که عواطفشان را در مقایسه با پسران بیشتر بیان کنند. در نتیجه آنها بهتر احساسات شان را بروز می‌ دهند و با عواطف نیز بهتر کنار می‌ آیند. این موضوع در محیط کار از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و بسیاری از شرکت‌ ها به مزایای هوش عاطفی بالا را در موارد فروش، کارهای تیمی و رهبری پی برده‌ اند.

جزئیات این تحقیق در نشریه انگلیسی Developmental Psychology قابل‌مشاهده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید