به گزارش جی پلاس؛ فصل پاییز و روزهای کوتاه آن ممکن است موجب دلگیر شدن ما و منزل‌مان شود با وجود اینکه رنگ‌های گرم و روشن پاییزی و شادی حاصل از آن می‌تواند تأثیر بسزایی در رفع این مشکل داشته باشد. پس می‌توانیم با کمی تغییرات جزئی در خانه خود و حضور رنگ‌های شاد پاییزی همچون نارنجی و زرد و ترکیب آن با رنگ‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای و حتی قرمز کبود در دکوراسیون، زیبایی و شادابی را مهمان خانه‌های‌مان کنیم. اما چگونه می‌توانیم این تغییرات را ایجاد کنیم که هم آسان باشد و هم اقتصادی؟

طراحی مبل مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

لباس کوسن‌های‌مان را پاییزی کنیم

یکی از راه‌های راحت برای اینکه بتوانیم دکوراسیون خانه خود را پاییزی کنیم؛ بدون اینکه هزینه زیادی برای این کار بپردازیم، تغییر کوسن‌هاست. این کار هم برای تغییر چیدمان هال و نشیمن مناسب است و هم برای اتاق خواب. برای این منظور می‌توانیم همیشه رویه‌هایی به رنگ‌های گرم پاییزی مثل نارنجی، قهوه‌ای، زرد و ... در خانه‌مان داشته باشیم و فقط در این فصل از آنها استفاده کنیم.

دکوراسیون پاییزی با تابلوهای پاییزی

قابی از جنس پاییز

قطعا تغییر رنگ کل دکوراسیون داخلی خانه فقط برای فصل پاییز و تبدیل کردن تمام وسایل منزل به رنگ‌های پاییزی آسان و به‌صرفه نیست. پس باید به راه‌های بهتری فکر کرد. یکی از این راه‌ها می‌تواند استفاده از تابلوهایی مناسب هر فصل باشد. این قاب‌ها می‌توانند عکس‌هایی از مناظر پاییزی باشند یا اگر خودتان علاقه‌مند به هنر و نقاشی هستید، می‌توانید یک تابلوی زیبا و پر از رنگ‌های پاییزی برای نشیمن منزل‌تان بکشید.

طراحی کتابخانه کوچک خانگی با قفسه چوبی

یک شلف ساده با رنگ و بوی پاییز

اگر شما به تغییر دکوراسیون در فصول مختلف سال علاقه‌مندید، استفاده از قفسه‌های فصلی می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای‌تان باشد. به‌راحتی یک شلف ساده را به یکی از دیوارهای‌تان مثل دیوار پشت کاناپه یا دیوار راهروی ورودی خانه متصل کنید و روی آن به تناسب فصول مختلف تزیینات جدیدی قرار دهید؛ مثلا در فصل پاییز می‌توانید روی آن را با قرار دادن یک کدو حلوایی کوچک، شمع‌های معطر به رنگ‌های نارنجی و زرد پاییز یا بطری‌های شیشه‌ای پر شده از میوه‌های پاییزی خشک، دارچین و... تزیین کنید.

چیدانه پیش از این دکوراسیون پاییزی منزل با ۱۵ ایده گرم و دلچسب را به شما معرفی کرده است، ایده هایی که در کمتر جایی دیده اید!

حلقه گل با برگ های پاییزی در دکوراسیون پاییزی

برگ‌های پاییزی در دل خانه

برخلاف باور خیلی از مردم که حلقه‌های گل را فقط برای استفاده روی درها می‌دانند، این وسیله دکوری همه‌کاره است و هرجایی می‌تواند قرار بگیرد؛ مثلا بالای شومینه یا میز و در فواصل خالی روی دیوار. علاوه بر اینکه این حلقه‌های گل را در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم تزیینی منزل می‌توان پیدا کرد، راه دیگری که ما پیشنهاد می‌کنیم پیدا کردن شاخه و برگ‌های پاییزی و درست کردن یک حلقه گل به سلیقه خودتان است.

طراحی دکوراسیون فضای باز در پاییز

از طراحی دکوراسیون فضای باز در پاییز غافل نشوید!

هوای پاییز به‌خصوص در ماه‌های مهر و آبان بسیار مطبوع و زیباست؛ پس از آن غافل نشده و سعی کنید از حیاط‌تان به خوبی استفاده کنید! شما می‌توانید محوطه حیاط یا پاسیوی خانه خود را در پاییز با ترکیب رنگ‌های گرم و روشن این فصل، زیبا کنید. همچنین گیاهان فصلی مناسب پاییز تهیه کرده و محوطه خود را تزیین کنید. اگر هوای محل زندگی‌تان در این ماه‌ها بیش از حد سرد یا دائما بارانی است، گیاهان آپارتمانی گزینه خوبی برای شماست. همچنین پاسیو و حیاط‌تان را با مبل یا صندلی مناسب فضای باز زینت داده و رنگ گیاهان‌تان را با رنگ‌های شاد این فصل مطابقت دهید.

در این زمینه خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می دهیم: گیاهان زینتی فضای باز، زندگی بخش گلدان های پاییزی!

دکوراسیون داخلی سنتی / ساختمان کاشانک

فقط کمی اشاره به پاییز

ممکن است ترکیبی فقط از رنگ‌هایی مثل نارنجی، زرد و قهوه‌ای برای خیلی از شما خسته‌کننده باشد اما می‌توان با کنار هم قرار دادن این رنگ‌های تماما پاییزی با رنگ‌های دیگری مثل آبی و سورمه‌ای و رنگ‌های ملایم‌تر همچون شیری یا کرم فضایی مطابق سلیقه خود و با ترکیب پاییزی ایجاد کنید. در چیدمانی به سبک روستیک نیز استفاده از رنگ‌های شادتر پاییز برای دکوراسیون مناسب است. همچنین اگر معماری منزل شما به این سبک است، حتما در گوشه‌هایی از آن از رنگ برگ‌های پاییزی استفاده کنید. منبع: چیدانه

دیدگاه تان را بنویسید