در حالی که بیماری‌های قلبی همچنان عامل اصلی مرگ و میر انسان‌ها در سراسر دنیا هستند اما تولید داروهای جدید برای درمان آنها به کندی صورت می‌گیرد.

جی پلاس، نسبت داروهای قلبی مورد مطالعه در آزمایش‌های کلینیکی از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ کاهش پیدا کرده است.

در این بازه زمانی ۳۴۷ نوع داروی قلب وارد مرحله بررسی‌های کلینیکی شده که بیشتر آنها برای درمان فشار خون بالا، جلوگیری از لختگی خون و کاهش سطح لیپید در خون بوده است.

بررسی های کلینیکی در چند سری فاز انجام می‌شود که در هر یک از آنها به پرسش‌های مطرح شده در مورد سلامت و تاثیرگذاری دارو پاسخ داده می‌شود.

محققان اظهار داشتند: در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، داروهای قلب ۱۰۸ مورد از ۶۷۹ داروی موجود در فاز یک آزمایشی را تشکیل داده‌اند در حالیکه در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ تعداد آنها از بین ۲۳۶۶ دارو برای بیماری‌های مختلف تنها ۱۲۵ مورد مخصوص بیماری قلبی بوده است. فاز یک، اولین مرحله از آزمایش کلینیکی یک داروست.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد داروهای سرطانی تحت آزمایش در این بازه زمانی افزایش یافته است.

به گزارش هلث دی نیوز، دکتر "آرون کسل‌هیم" نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پزشکی هاروارد در بوستون گفت: این یافته‌ها نشان دهنده تغییرات حائز اهمیت در تحقیقات بیماری‌های قلبی - عروقی و فعالیت‌های توسعه‌ای در دو دهه گذشته بوده است. همچنین در حالیکه تعداد داروهای قلبی - عروقی مورد بررسی کاهش یافته در تعداد داروهای مرتبط با مجراهای بیولوژیکی جدید رشد نسبی بوجود آمده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید