طبق توصیه های طب سنتی مصرف ماست توسط سالمندان بهتراست همراه با مربا و موادغذایی با طبع گرم همراه باشد ماهی و مرغ نیز جزو غذاهایی هستند که طبع سرد دارند بهتر است هرگز این دو را با هم مصرف نکنید در ادامه پیشنهادات مختلف تغذیه ای طب سنتی با توجه به مزاج آن ها را خواهیم گفت
جی پلاس، محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی بیان کرد: ماست طبیعی شیرین در کنار غذای اصلی برای هضم بهتر غذا بسیار موثر است.
وی با عنوان اینکه افزودن یک قاشق مربا خوری مربای بالنگ، به، آلبالو و شاتوت به ماست موجب کاهش طبع سرد آن می شود، اظهار داشت: جوانان و افراد دارای مزاج گرم، می توانند به تنهایی ماست را مصرف کنند اما سالمندان برای رفع طبع سرد آن حتما ماست را با مربا مصرف کنند.
این متخصص طب سنتی با یادآوری اینکه سالاد از گزینه های مفید در سفره غذایی است، تصریح کرد: جوانان و میانسالان می توانند با افزودن جوانه های یونجه، شبدر و ماش خانگی به سالاد ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
وی با توصیه به مصرف لیمو ترش طبیعی همراه با غذا افزود: برای طعم دار کردن سالاد می توان از موادی مانند آبغوره، روغن زیتون و سکنجبین استفاده کرد. اضافه کردن ذرت پخته شده خانگی به سالاد نیز مفید است.
مینایی با اشاره به اینکه بهترین نان مورد استفاده در سبد غذایی، نان سنگک تهیه شده از سبوس طبیعی است؛ تصریح کرد: افراد باید از مصرف ماست همراه با ماهی پرهیز کنند.همچنین می توان برای تعدیل طبع سرد مرغ از دارچین یا زنجبیل استفاده شود.خوردن زیتون ساده یا پرورده نیز همراه با غذای اصلی مانعی ندارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید