غرفه‌داران جشنواره «ایران مد» که از ۳۰ تیرماه در سالن همایش «تلاش» برگزار شده بود، نارضایتی خود را از کم بودن بازدیدکننده در حد نزدیک به صفر، ابراز کردند. جی پلاس، فرناز محمدزاده - هنرمند حاضر در نمایشگاه - درباره این نمایشگاه توضیح داد: از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه برای سه روز، از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره گرفتند؛ اما نمایشگاه بازدیدکننده نداشت. او با اشاره به این‌که این نمایشگاه در هتل استقلال برگزار شد، ادامه داد: با دادن وعده حضور خانواده سفیران و وزیران در این نمایشگاه، با ما برای شرکت در آن تماس گرفتند ولی وعده‌ها محقق نشد.

این هنرمند صنایع دستی بیان کرد: در یک سالن کوچک، بیش از ظرفیت مجاز غرفه اجاره دادند و برای آن هم پول گرفتند، حتا در برخی قراردادها ذکر شده که این نمایشگاه در هتل استقلال برگزار می‌شود، اما وعده‌های داده‌شده در قرارداد نیز درست نبود. ما در طول اجرای این نمایشگاه، مجبور شدیم بارها با پلیس تماس بگیریم و این برای هنرمندان اتفاق خوبی نیست. وی اظهار کرد: در سه روزی که این نمایشگاه برپا بود حتا یک نفر هم از آن دیدن نکرد تا فروشی داشته باشم. تنها مشتری من، یکی دیگر از غرفه‌داران نمایشگاه بود! نمی‌دانم چه کسانی برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مجوز می‌دهند و چه نظارتی دارند؟! او با بیان این‌که من ۱۰ سال سابقه در زمینه شرکت در این‌گونه نمایشگاه‌ها را دارم، گفت: حتی برای این نمایشگاه تبلیغ هم نکردند، در حالی که مجری آن مدعی است تبلیغات را به‌صورت مجازی انجام داده‌ و از وزیر، سفیر و نمایندگان مجلس برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده اما ما چیزی از قبول دعوت‌ها ندیدم.
طاهره ایزدی - طراح لباس - یکی دیگر از غرفه‌داران این نمایشگاه بود که به ایسنا گفت: برای شرکت در نمایشگاه بارها و بارها تماس گرفتند و وعده دادند که سه سالن با دکوراسیون شیک داریم که خانواده سفیران و وزیران از آن دیدن می‌کنند و شما هم فقط لباس‌های گران، خاص و متفاوت خود را ارایه دهید؛ اما در نهایت، به ما به اندازه یک متر جا دادند و گفتند باید سه مانکن و رگال لباس‌های‌مان را در این فضا جا دهیم و به‌ازای آن، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سه روز پول گرفتند. قرار بود غرفه را یک روز جلوتر و یک روز دیرتر تحویل دهند و بگیرند که هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها نیفتاد. او در پاسخ به این‌که چه مقدار فروش داشته است؟ اظهار کرد: کسی به این نمایشگاه وارد نشد، چه برسد به این‌که فروش داشته باشیم. روز اول همه دنبال چیدمان غرفه، پارتیشن‌بندی و نصب لامپ بودند. روز دوم هم به دعوا گذشت، چون غرفه‌داران از شرایط نمایشگاه راضی نبودند و طرف قرارداد هم جواب تلفن‌های‌مان را نمی‌داد، شریک او هم پاسخگو نبود و ما هم مجبور شدیم چندبار با پلیس تماس بگیریم. ایزدی بیان کرد: من برای شرکت دراین نمایشگاه، تعداد زیادی مانتو طراحی کردم و زمان زیادی را برای دوختن آن‌ها گذاشتم، حدود ۱۰ میلیون سرمایه برای نمایشگاه آوردم، ولی حتی یک مانتو هم نفروختم. برخی دیگر هم که از شیراز و اصفهان در نمایشگاه شرکت کرده بودند، چون فروش نداشتند، روز آخر برای اقامت در تهران پول کافی نداشتند. مهدی محبعلی- مجری نمایشگاه ایران‌مُد - اما درباره اعتراض شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به ایسنا، توضیح داد: ما تعهدات خود را در این نمایشگاه انجام دادیم و آن را طی سه روز طبق قرارداد برگزار کردیم. شرکت‌کنندگان می‌توانستند قبل از این‌که قرارداد را امضا کنند، از محل برگزاری دیدن کنند، کما این‌که سه شرکت‌کننده بعد از بررسی محل نمایشگاه، قرارداد خود را لغو کردند. او با بیان این‌که حدود ۴۵ عرضه‌کننده در فضایی حدود ۳۵۰ متر مربعی در این نمایشگاه حضور داشتند،‌ گفت: نمایشگاه را به‌شکل قانونی در تاریخ مقرر برگزار کردیم و اگر مخاطب نداشته، به‌دلیل همزمانی آن با چند جشنواره دیگر بوده است و ما مقصر نیستیم. وی ادامه داد: بعد از برگزاری نمایشگاه، با برخی غرفه‌داران توافق کردیم که بخشی از مبلغ اجاره غرفه را به آن‌ها برگردانیم. مجری نمایشگاه اظهار کرد: ما برای برگزاری این نمایشگاه، مبلغ پایینی دریافت کردیم و نسبت به مبلغی که دریافت کردیم، تبلیغات لازم را انجام دادیم و پیش‌خبر آن در رسانه‌ها منتشر شد. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید