کارشناسان هشدار می‌دهند که والدین کمال‌گرا، کودکانی مضطرب تربیت می‌کنند.

جی پلاس، به گفته کارشناسان والدین "هلیکوپتری" به فرزندانشان اجازه نمی‌دهند که اشتباه مرتکب شوند و خودشان از خطاها و قرار گرفتن در شرایط مختلف تجربه به دست آورند.

والدینی که به شیوه هلیکوپتری با فرزندانشان رفتار می‌کنند پیش از آنکه کودکشان فرصتی برای اشتباه کردن و تجربه کردن داشته باشد او را هدایت می‌کنند.

والدین هلیکوپتری به والدینی گفته می‌شود که بیش از حد درگیر زندگی فرزندانشان هستند و اجازه انجام کاری را به آن‌ها نمی‌دهند. واژه هلیکوپتر به دلیل اینکه این والدین همانند هلیکوپتری بالای سر فرزندانشان پرواز می‌کنند و اعمال او را زیر نظر دارد، انتخاب شده است.

این شیوه آموزشی ممکن است کودکان را از آسیب دیدن و کسب نمره‌های غیرقابل قبوط حفظ کند اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد این سبک رفتاری می‌تواند آسیب جدی به روال عادی زندگی کودک وارد کند.

نتیجه بررسی انجام گرفته نشان می‌دهد کودکانی که تحت تربیت والدین هلی‌کوپتری قرار دارند انسان‌هایی مضطرب و افسرده‌تر هستند که از اشتباه کردن واهمه دارند.

"ریان هونگ" از دانشگاه ملی سنگاپور در یک دوره پنج ساله چندین کودک ۷ تا ۱۰ ساله را تحت مطالعه قرار داد و به این نتایج دست پیدا کرد.

به گزارش سایت تخصصی "مادر نیچر نت‌وورک"، هونگ می‌گوید: ۶۰ درصد کودکان والدین هلیکوپتری به شدت نسبت به خود، عیب جو و نقاد بوده و در برابر کوچکترین اشتباهات کم تحمل هستند. در عین حال ۷۸ درصد این کودکان معتقدند که جهان از آنان انتظار دارد کامل و بی‌عیب باشند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید