دیوارهای خانه هم عادت کرده‌اند به حضور قاب‌های تکراری و نهایتا آینه‌ای برای نمایش اعضای خانواده؛ قاب‌هایی که سال‌های سال روی دیوار می‌مانند و کمتر پیش می‌آید به تغییرشان فکر کنیم. جی پلاس؛ یکی از انتخاب‌هایی که کمک می‌کند دیوار خانه شما متفاوت به نظر برسد، استفاده از گلدان دیواری است. دیوارکوب‌های دکوراتیو متنوعی با طرح‌های مختلف در بازار موجود است که می‌توانند جایگزین مناسبی برای قاب‌هایی باشند که روی دیوارهای خانه جاخوش کرده‌اند؛ این دیوارکوب‌های جذاب را جدی بگیرید! ۱٫ برای آموزش این تکنیک، گلدانی دیواری از جنس پلی‌استر انتخاب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید باید قبل از شروع هر کاری، سطح روی مجسمه، ظرف یا. . . را تمیز و در صورت نیاز سمباده بکشید. در مرحله اول با کمک رنگ طلایی آنتیک و یک قلم‌مو، سطح روی کار را پوشش دهید و صبر کنید تا خشک شود.
با دیوارهای خانه آشتی کنید...
۲٫ در مرحله بعد، سطح کار را با شاپن پوشش دهید و با استفاده از یک دستمال نرم روی کار را تمیز کنید. شاپن به دلیل رنگ تیره‌ای که دارد، داخل خلل و فرج‌های سطح کار می‌رود و کار را به مراتب زیبا‌تر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید لایه کمتری از شاپن روی سطح کار باقی بماند و تیرگی‌ها کمتر به چشم بیاید، دستمال را به تینر آغشته کنید. شاپن باعث می‌شود کار آنتیک‌تر به نظر برسد. در این مرحله فرورفتگی‌های گلدان دیواری شما تیره و بخش‌های برجسته آن به همان رنگ طلایی باقی می‌مانند.
با دیوارهای خانه آشتی کنید...
۳٫ کمی صبر کنید تا شاپن روی سطح کار باقی بماند. سپس روی کار را با چسب فولیو پوشش دهید. به یاد داشته باشید که نباید قسمت گلدان این دیوارکوب را چسب بزنید. بعد از بی‌رنگ شدن چسب و گذشت حداقل ۱۵ دقیقه، ورق طلایی فولیو را روی سطح کار قرار داده و با کمک مسواک، رنگ طلایی را منتقل کنید.
با دیوارهای خانه آشتی کنید...
۴٫ برای طرح گلدان دیوارکوب از دستمال سفره استفاده کنید. طرح مورد نظرتان را انتخاب و لایه طرحدار دستمال را جدا کرده ، سپس روی قسمت برجسته گلدان قرار دهید و با کمک یک قلم‌مو، چسب دستمال کاغذی را از مرکز به اطراف طرح بکشید. در انتها برای اینکه دستمال روی کار فیکس شود،فقط همین قسمت از فیکساتورهای مختلفی مثل اسپری کیلر (براق، مات یا نیمه‌مات) استفاده کنید.
با دیوارهای خانه آشتی کنید...
منبع: مجله منزل

دیدگاه تان را بنویسید