معجزه‌های روغن نارگیل

احتمالاً درباره خواص فوق العاده روغن نارگیل چیزهای زیادی شنیده اید؛ اما این خواص چقدر ویژه هستند؟ در ادامه با برخی از فوق العاده ترین خواص روغن نارگیل آشنا می شویم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت جی پلاس، روغن نارگیل دارای فواید بسیار فراوانی برای سلامتی است که با برخی از آنها آشنا می شویم:

  1. حاوی اسید های چرب است: در گذشته تصویرهای غلطی درباره روغن نارگیل وجود داشت. خیلی ها معتقد بودند روغن نارگیل حاوی چربی های اشباع شده ای است که برای قلب مضر است. اما، مطالعه های اخیر نشان داد روغن نارگیل حاوی منابع غنی از چربی های اشباع شده است که برای بدن هیچ ضرری ندارد. اسیدهای چربی که در این روغن وجود دارد تری گلیسیریدهای زنجیره کوتاه هستند؛ این نوع اسید از دستگاه گوارشی به طور مستقیم وارد کبد شده و به عنوان منبع انرژی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. مراقبت از پوست: روغن نارگیل به رشد صحیح تر و بهتر مو کمک می کند. این روغن سرعت افت پروتئین را که باعث ضعیف شدن موها می شود، کاهش می دهد. روغن نارگیل همچنین به بهبود موها کمک کرده، آنها را تغذیه و از موهای آسیب دیده حفاظت می کند. برای رسیدن به همه این مزایایی که روغن نارگیل برای مو به همراه دارد، کافی است آن را روزانه پس از دوش گرفتن روی موهای خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید.
  3. بالا بردن سلامت قلب: روغن نارگیل مزایای زیادی برای قلب دارد. این روغن تقریباً حاوی ۵۰% اسید لوریک است که مانع ایجاد کلسترول و فشار خون بالا می شود. روغن نارگیل همچنین مانع از ایجاد زخم ها و صدمات عروقی می شود.
  4. کنترل وزن: اگر قصد کاهش وزن دارید روغن نارگیل مصرف کنید. روغن نارگیل حاوی اسید های چرب زنجیره کوتاه و متوسط است که برای کاهش وزن مفید هستند. روغن نارگیل به آسانی هضم شده و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. بنابراین انرژی بیشتری را می سوزاند؛ به همین خاطر کسانی که غذاهای خود را با روغن نارگیل می پزند به ندرت اضافه وزن دارند.
  5. مراقبت از پوست: روغن نارگیل یک مرطوب کننده کامل پوست است. این روغن با انواع پوست ها ترکیب شده و فواید آن به مراتب بیشتر از روغن های مختلف معدنی است که تولید کننده های کرم های مرطوب کننده بدن مورد استفاده قرار می دهند. یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای پوست این است که مانع از پیری و چروک پوست می شود. پس از استفاده از روغن نارگیل، پوست شاداب تر، جوان تر و سالم تر به نظر می آید. روغن نارگیل همچنین در درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما، درماتیتس (آماس پوست)، پسوریازیس و دیگر عفونت های پوستی به کار برده می شود.
  6. مستحکم کردن سیستم دفاعی: روغن نارگیل به استحکام سیستم دفاعی بدن کمک می کند. این بدین خاطر است که روغن نارگیل حاوی ذراتی مثل اسید کاپریک، اسید لوریک، کاپریلیک اسید و لیپید های آنتی میکروبی است که دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند. اسید لوریک به عنوان مثال، به عنوان ماده ای شناخته شده است که با بیماری هایی که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند مانند ایدز، آنفولانزا، هرپس، سیتومگالوویروس و دیگر عفونت های باکتریایی مبارزه می کند.
  7. کمک به هضم غذا: روغن نارگیل همچنین برای کسانی که از بیماری های هاضمه ای رنج می برند بسیار مفید است. این روغن به هضم غذا کمک کرده و شامل خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است که در مقابله با باکتری ها و ویروس هایی که باعث سوء هاضمه و بیماری های مرتبط با آن می شوند، به سیستم دفاعی بدن کمک می کنند.
  8. درمان کاندیدا: کاندیدا یک نوع باکتری است که باعث ایجاد التهاب در بدن می شود. این التهاب می تواند بیرونی (روی پوست، ناخن ها و دیگر قسمت ها) یا داخلی (درون واژن یا دستگاه ادرار) باشد. خاصیت آنتی باکتریایی که در روغن نارگیل وجود دارد، به اندازه ای قوی بوده که می تواند بیماری کاندیدا را درمان کند. تنها چیزی که ممکن است باعث تجویز داروهای دیگر به وسیله پزشک شود این است که نتایج بهبود در درمان به وسیله روغن نارگیل تدریجی بوده و سریع نیست.
  9. کمک به جذب مواد مغذی: روغن نارگیل در جذب مواد مغذی به بدن کمک می کند. مواد غذایی مانند آمینو اسیدها، مواد معدنی و ویتامین ها می توانند با مصرف روغن نارگیل به راحتی جذب شده و در بدن مورد استفاده قرار بگیرند.
  10. التیام بافت های آسیب دیده: روغن نارگیل در درمان زخم ها بسیار عالی عمل می کند. به محض ریختن روغن نارگیل بر روی زخم، یک لایه محافظتی بر روی ناحیه آسیب دیده ایجاد کرده و شروع به مبارزه با اجسام خارجی و مواد آلاینده مانند خاک، باکتری ها، قارچ ها و غیره می کند. سپس به آرامی شروع به درمان بافت های آسیب دیده کرده تا زمانی که پوست به طور کامل التیام پیدا کند.
  11. درمان عفونت: براساس تحقیقی که به وسیله مرکز تحقیقات نارگیل انجام شد، نشان داد روغن نارگیل می تواند ویروس های زیادی مثل ویروس هایی را که عامل بیماری هایی چون هرپس، آنفولانزا، سرخک، هپاتیت ها و سارس هستند، از بین ببرد. این روغن همچنین توانایی کشتن باکتری هایی را که عفونت زا هستند مانند عفونت های دستگاه ادرار، سوزاک، زخم معده و عفونت های گلو دارد.
  12. مانع از بیماری های کبد می شود: گلیسیرید های زنجیر متوسط اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل تأثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری های کبدی دارد.
  13. تقویت انرژی: روغن نارگیل یکی از بهترین منابع انرژی عاری از مواد مخدر برای فعالیت های طاقت فرسا و سخت است.
  14. آب کردن سنگ های کلیه: روغن نارگیل برای آب کردن سنگ کلیه و جلوگیری از بیماری های کلیوی بسیار مفید است.
  15. کاهش دهنده استرس و خستگی روحی: هنگامی که از روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ استفاده می کنید، استرس شما را به طور قابل توجهی فرو می نشاند. روغن نارگیل همچنین می تواند به عنوان روغن ماساژ سر مورد استفاده قرار گیرد و مانع خستگی های روحی شود.
  16. کنترل قند خون: در افرادی که از دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ رنج می برند، روغن نارگیل به خاطر قابلیت کنترل قند خون و افزایش ترشح انسولین در بدن می تواند بسیار مفید عمل کند.
  17. استخوان های قوی تر و سالم تر: روغن نارگیل به افزایش جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند، بنابراین استخوان ها می توانند کلسیم و منیزیم کافی برای کمک به رشد مستحکم تر خود جذب کنند. این روغن همچنین برای دندان ها هم سودمند است، زیرا به رشد مستحکم تر و سالم تر دندان ها کمک می کند.
  18. کمک به بیماری های ایدز و سرطان: براساس پژوهشی که به وسیله دکتر «کناردو اس دایریت»، استاد داروشناسی دانشگاه فیلیپین انجام گرفت، نشان داد روغن نارگیل در کاهش ویروس در افراد مبتلا به ایدز بسیار مؤثر است. روغن نارگیل همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
  19. بهبود آکنه: روغن نارگیل زمانی که به عنوان تمیز کننده یا مرطوب کننده صورت یا بدن مورد استفاده قرار می گیرد، در کاهش التهابات یا سوزش های مرتبط با آکنه بسیار مفید است.
  20. از بین برنده بوی بدن: در پایان، روغن نارگیل در کشتن باکتری های بو زا کمک کرده و استفاده از آن در ناحیه زیر بغل باعث از بین رفتن بوی بد آن می شود.
بر گرفته از healthieyou.com

دیدگاه تان را بنویسید